Gå till innehåll

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Finns det någon annan mjukvarugenre än antivirus som använder mer flashiga användargränssnitt? Skulle inte tro det.

Man håller på och finslipar versionerna och pressar fram diverse "Gamers Edition", men man fattar inte att användargränssnittet står för hälften av minnesanvändningen.

Tänker aldrig i mitt liv använda sånt här piss, seriöst. Hade räckt att integrera skyddet i Windows Explorer så man kunde högerklicka på en fil och välja "Scan for virus". Sen kunde uppdateringen skötas automatiskt.

Bara lite åsikter från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

al6?Använder inte sånt här "piss"?Vad menar du?Jag har använt Avast i många år nu,det år ett av det bästa antivirus program som finns i både "gratis" och Pro(betal) version!Suger inte mycket "prestanda" av mina datorer i alla fall...................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig i principen al6 men tycker ändå det var ett steg framåt från Avast. Det där var väldigt stiligt och lättbegripligt och förmodligen mindre krävande om man jämför med detta spektaklet.

avast-home-edition-11500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2001 installerade jag NOD32 för första gången på XP Pro. Det bestod då av 3 moduler vid klockan. Idag har jag använt programmet i snart 8 år och aldrig haft några problem, med uppdateringar eller annat, då programmet hela tiden utvecklats till som det är idag. Jag har det på 3 datorer och köper alltid en 2-årslicens, när den ska förnyas och ett par gånger genom åren har jag fått priset reducerat. Ringer alltid och beställer hos svenska agenten. Numera behövs heller inga scanningar, så bra har programmet blivit, med dom rätta inställningarna, som man måste ge sig tid att göra. Rekommenderar det till alla, som har tråkiga erfarenheter av Antivirusprogram. NOD32 krånglar aldrig och är väldigt snällt mot datorn.

Vill man ha en brandvägg istället för Windows inbyggda, finns Eset Smart Security För mig räcker NOD32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket minne använder ett gränssnitt då det är stängt? Då jag använde avast! 4.8 (t.o.m. september i fjol), var det Web Shield som använde mest minne, och det ökade efter en tids surfande.

Annars har avast! 4.8 ett snyggt gränssnitt, om man inte använder något av de många skal som finns. :P

1153__avast1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det inte måste innebära massiv minnesanvändning så pekar det ändå på att man lägger väldigt mycket krut på allt annat än själva produkten. Flådiga utseenden, högupplösta animationer, sökande förstoringsglas samt halvgenomskinliga splashscreens. Vad nämns egentligen om förbättringar i själva produkten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det inte måste innebära massiv minnesanvändning så pekar det ändå på att man lägger väldigt mycket krut på allt annat än själva produkten. Flådiga utseenden, högupplösta animationer, sökande förstoringsglas samt halvgenomskinliga splashscreens. Vad nämns egentligen om förbättringar i själva produkten?

Saxat ur sidan som JoWa länkade till:

All three products will share the same antivirus engine (e.g. all of them will still have exactly same detection rates) that has been substantially improved and optimized. It may sound like a cliché, but its a fact: the new engine can detect more viruses, while actually consuming less resources.

...

For example, we have radically improved the time it takes the computer to boot, making the slowdown imposed by avast! almost unnoticeable.

...

Starting with version 5, avast! now officially supports heuristics (proactive detection), although between me and you, many of the stuff has already been present in the previous versions but we havent marketed it in any way. Also, detection of Potentially Unwanted Programs (PUPs) has been added. Additionally, version 5 includes a new code emulator (or in fact, a dynamic translation module, to be technically correct) that will be of great help e.g. when unpacking malware samples packed/protected by unknown packers (as is the case pretty often).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

JoWa... du har ingen info om när Avast 5 ska ha release? Det enda jag hittar är oktober...men det stämmer uppenbarligen inte.

Är sugen att testa men känner ändå att det ännu inte är färdigt att köra på ett skarpt system.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...