Gå till innehåll

Raden opptill där man skriver in en webbadress


Recommended Posts

Fråga.

Raden adressfältet där man kan skriva in en webbadress,och där adressen kommer när jag besökt en sida, när jag har rensat i webbhistorik, och klickar på pilen på höger sida som pekar neråt så finns det ändå gamla adresser kvar som jag har besökt ??

Hur får man bort det ???

Kanske ovesäntligt men funderade ändå på detta.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga.

Raden adressfältet där man kan skriva in en webbadress,och där adressen kommer när jag besökt en sida, när jag har rensat i webbhistorik, och klickar på pilen på höger sida som pekar neråt så finns det ändå gamla adresser kvar som jag har besökt ??

Hur får man bort det ???

Kanske ovesäntligt men funderade ändå på detta.

LB

Kör en "historierensning" med t.ex CCleaner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte lika bra med en rensning via Internetalternativ -> Allmänt -> Ta bort...? Där går ta bort Webbhistorik mm.

När det gäller CCleaner, bockar man då i Startmenyns Användarhistorik ??

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lustiga är att det mesta försvinner utom några från Clas Olsson som jag tidigare varit inne på.

Har sparat Clas Olsson som favorit, kan det ha med det att göra ??.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte lika bra med en rensning via Internetalternativ -> Allmänt -> Ta bort...? Där går ta bort Webbhistorik mm.

Jo.. det går lika bra! Förutsatt att man har "bockat rätt"! ;)

@Lasse B... ta bort översta bocken i rensningsfönstret! Så bör du bli av med ClasOhlsson också!

webhistoryclean.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ibockat som du föreslog, men det är kvar ändå ??

Mystiskt.

LB

Allt Annat försvinner, men det börjar med

:Stor Bild

Clas Olsson Internetbutik, och efer det kommer det 4 st från Clas Olsson, som inte går bort.

Det får vara.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ibockat som du föreslog, men det är kvar ändå ?

Jag bockade i 'Tidigare besökta webbplatser', startade om IE8 och då var alla gamla adresser, som jag tidigare besökt, borta då jag klickade på pil ner till höger.

post-591-1248603294_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bockade i 'Tidigare besökta webbplatser', startade om IE8 och då var alla gamla adresser, som jag tidigare besökt, borta då jag klickade på pil ner till höger.

post-591-1248603294_thumb.png

Tyvärr det ligger kvar

Det börjar med tidigare

Sen kommer det: Stor bild

Och efter det kommer det 4 st tidigare från Clas Olsson, det får vara.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr det ligger kvar

Det börjar med tidigare

Sen kommer det: Stor bild

Och efter det kommer det 4 st tidigare från Clas Olsson, det får vara.

LB

Försök ta bort dom manuellt.... rött kryss längst till höger när du sätter pekaren på adressen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir snart tokig, har kollat opp iregistret men det verkade ok, när man rensat så kommer det opp tidigare igen men nu expressen ??

Kan det vara något som hänger sig ??

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir snart tokig, har kollat opp iregistret men det verkade ok, när man rensat så kommer det opp tidigare igen men nu expressen ??

Kan det vara något som hänger sig ??

LB

Hej! Gå in på verktyg,Internetalternativ,innehåll.Komplettera automatiskt.Inställningar,bocka av favoriter. Hoppas det är det frågan gäller.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Gå in på verktyg,Internetalternativ,innehåll.Komplettera automatiskt.Inställningar,bocka av favoriter. Hoppas det är det frågan gäller.

essin

Jag bockade av webbhistorik, så nu slipper jag se det, försvinner det normalt efter några dagar ??

Man kan ju ställa in i internetalternativ 0 dagar alt 20 dagar bla.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bockade av webbhistorik, så nu slipper jag se det, försvinner det normalt efter några dagar ?? Man kan ju ställa in i internetalternativ 0 dagar alt 20 dagar bla.

LB

Hej igen! Webhistoriken försvinner på en gång, för att inte komma tillbaka igen. Vill Du ha tillbaks den, får Du göra omvänt. Alltså,kryssa i rutan för webhistorik.

essin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Webhistoriken försvinner på en gång, för att inte komma tillbaka igen. Vill Du ha tillbaks den, får Du göra omvänt. Alltså,kryssa i rutan för webhistorik.

essin :)

Tackar, men som jag tidigare skrev om, så fick jag inte bort all historik när jag körde ta bort webbhistorik, det som bla låg kvar var från expressen, körde minst 10 gånger, vem vet det kanske har hängt sig, allt annat försvann när jag körde.

Men nu när jag bockat ur, så slipper jag se det.

Det finns nog dom som har större problem en detta.

Tack för hjälpen.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, men som jag tidigare skrev om, så fick jag inte bort all historik när jag körde ta bort webbhistorik, det som bla låg kvar var från expressen, körde minst 10 gånger, vem vet det kanske har hängt sig, allt annat försvann när jag körde.

Men nu när jag bockat ur, så slipper jag se det.

DEt finns nog dom som har större problem en detta.

Tack för hjälpen.

LB

[/q

"Vassego". Inga problem är för små eller stora, alla kan lösas på ett eller annat sätt.

essin ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...