Gå till innehåll

IObit Security 360™


Recommended Posts

Nix, använder endast CIS, och nu även CTM. B)

Men iobit har ju också ASC.Det programmet har jag alltid gillat och har pro för andra gången.Och smart defrag är min favorit.

Det skall väl inte förväxlas med 360??

Sedan har jag undrat när det skrivits om stölden.

Vad menas egentligen med signaturstöld??

Finns det nån patent på detta eller vad handlar det om.Har faktiskt inte hängt med där..

Många säkerhetsprogram arbetar ju numera också i molnet.

Var inte panda först med det.Om andra nu tagit efter kan man ju kalla det stöld också :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Sedan har jag undrat när det skrivits om stölden.

Vad menas egentligen med signaturstöld??

Finns det nån patent på detta eller vad handlar det om.Har faktiskt inte hängt med där..

Det handlar om upphovsrätt. Ett företag som arbetar med att ta fram t ex signaturer för hitta skadliga filer har upphovsrätten till det de tar fram och ett annat företag har då inte rätt att hur som helst kopiera det som har tagits fram och använda i sitt eget program. Lika lite som att en musiker får ta någon annans musik och säga att det är hans/hennes egen musik.

Det finns ju gott om samarbeten mellan antivirusprogram, t ex samarbetar Kaspersky och F-secure, men då är det ju något man kommer överens om i förväg och det är inte någon som snyltar på någon annans hårda arbete utan att ge ersättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om upphovsrätt. Ett företag som arbetar med att ta fram t ex signaturer för hitta skadliga filer har upphovsrätten till det de tar fram och ett annat företag har då inte rätt att hur som helst kopiera det som har tagits fram och använda i sitt eget program. Lika lite som att en musiker får ta någon annans musik och säga att det är hans/hennes egen musik.

Det finns ju gott om samarbeten mellan antivirusprogram, t ex samarbetar Kaspersky och F-secure, men då är det ju något man kommer överens om i förväg och det är inte någon som snyltar på någon annans hårda arbete utan att ge ersättning.

tack Cecilia ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...