Gå till innehåll

IObit Security 360™


Recommended Posts

Postad (redigerade)

IObit Security 360 är ett nytt säkerhetsprogram, som är tänkt att komplettera antivirus, brandvägg, HIPS. Det erbjuder manuella och schemalagda skanningar och realtidsskydd. Security 360 har funnits som beta en tid, och nu har beta 2.2 släppts. Det är gratis för icke kommersiellt bruk. Har ännu inte sett något test av programmet.

is360.png

GGIStLLrA.png

IObit Security 360 is an advanced malware & spyware removal utility that detects, removes the deepest infections, and protects your PC from various of potential spyware, adware, trojans, keyloggers, bots, worms, and hijackers. With the unique "Dual-Core" engine and the heuristic malware detection, IObit Security 360 detects the most complex and deepest spyware and malware in a very fast and efficient way. IObit Security 360 has a real-time malware protection and frequent automatic updating for prevention of zero-day security threats. IObit Security 360 can work with your Antivirus for a superior PC security.

Mer information: http://www.iobit.com/security360.html

Nedladdning: MajorGeeks

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Alltid spännande när de dyker upp nya skapelser på marknaden, ska bli intressant & se hur den utvecklas framöver.

Ställer mig bara lite undrande till hur mycket kraft som verkligen läggs på själva produkten när man tittar på företagets websida som helhet. Jag får ett mindre intryck utav att där gömmer sig rätt så starka kommersiella krafter bakom de hela.

Man överdriver lite väl och bl.a lyfter upp programmet till skyarna och använder ett ord som superior..

IObit Security 360 can work with your Antivirus for a superior PC security.

Lite längre ner hittar man följande motsatts

Currently, there is no solution that offers a 100% effectiveness rate for detecting viruse and malware. You may become a victim of misleading advertising, if you buy such a product under those premises.

Min egen åsikt lutar åt att denna produkt varslar lite om att den just tillhör den kategorin.

Karameller & slickepinnar i all ära men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De påstår dock inte att Security 360 ensamt ger “superior PC security”, utan “with your Antivirus”. Och “superior PC security” är ju inte = “100% effectiveness rate for detecting viruse and malware”, och inte behöver man köpa det, då det är gratis… ;)

Vad programmet verkligen duger till återstår att se…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
De påstår dock inte att Security 360 ensamt ger superior PC security, utan with your Antivirus. Och superior PC security är ju inte = 100% effectiveness rate for detecting viruse and malware, och inte behöver man köpa det, då det är gratis ;)

Vad programmet verkligen duger till återstår att se

Förlåt tidigare inlägg JoWa, jag missförstod att programmet tillhörde det som jag själv kallar för "light" produkt i antivirus/antitrojan sammanhang.

Det är alltså tänkt som ett komplement till de tyngre attileriet som man redan har, ungefär som Malwarebytes Ad-aware mfl.

Snyggt presentationsarbete i tråden föresten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Precis som JoWa så har jag detta program installerat i min virtuella maskin och det fungerar utmärkt med uppdateringarna,fungerar alla andra uppdateringar som dom ska i din dator så att du inte fått in nåt skräp som blockar detta?

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som JoWa så har jag detta program installerat i min virtuella maskin och det fungerar utmärkt med uppdateringarna,fungerar alla andra uppdateringar som dom ska i din dator så att du inte fått in nåt skräp som blockar detta?

Mvh MrO

Nej,jag har inget skräp nånstans,men kom ihåg att det var likadant med advanced system care pro i gratisversion för ett par månader sen.Iobit det också.Fick en del svar att iobit är s..t

Alla andra uppdateringar funkar perfekt.

Nej,det programmet är inget för mig.Vill inte ha något annat program än antivirus som scannar min dator hela tiden.

Men ASC gillar jag.Vet inte vad det är för fel,men det retar mig.Vill bara att det skall fungera ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej,jag har inget skräp nånstans,men kom ihåg att det var likadant med advanced system care pro i gratisversion för ett par månader sen.Iobit det också.Fick en del svar att iobit är s..t

Alla andra uppdateringar funkar perfekt.

Nej,det programmet är inget för mig.Vill inte ha något annat program än antivirus som scannar min dator hela tiden.

Men ASC gillar jag.Vet inte vad det är för fel,men det retar mig.Vill bara att det skall fungera ;)

Du ska givetvis använda dom program som du gillar men att påstå att Iobits program är s..t är märkligt eftersom detta program får väldigt högt användarbetyg både på softpedia och majorgeeks där det laddats ner ca1,1 miljoner gånger sen det släpptes för inte så länge sen!!advanced system care pro och smartdefrag har även dom högt användarbetyg!!

Mvh MrO

Edit:Tack Gepe,fick ner en licens så det var riktigt trevligt

Redigerad av MrO
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska givetvis använda dom program som du gillar men att påstå att Iobits program är s..t är märkligt eftersom detta program får väldigt högt användarbetyg både på softpedia och majorgeeks där det laddats ner ca1,1 miljoner gånger sen det släpptes för inte så länge sen!!advanced system care pro och smartdefrag har även dom högt användarbetyg!!

Mvh MrO

Jag har inte påstått det men fick dom svaren när jag skrev om dom.Det var bara..vad gör iobits mer än tar bort cockies.

Jag gillar ASC skarpt.Har haft det i proversion i ett år men dom kom på att det var nåt fel.

Nu använder jag friversionen och tycker om den.Det som retar mig är att jag inte kan uppdatera 380.

Missförstå mig inte.Du måste läsa hela tråden ;)

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar & bockar för tippset :)

Ska bli intressant & testa på Pro versionen, har ännu inte upplevt några som helst beskymmer med programmet eller med uppdateringarna.

Tycker det fungerar förvånansvärt bra och snabbt framförallt.

Där har t.ex a-Squared antimalware en del att ta efter..Ifråga om liknande snabbhet vid laddning, scanning och uppdatering.

Har även börjat bli intresserad av dessa hjälpverktyg som finns gömda en bit in i programmet..en variant av hijackthis mfl. + lite annat smått & gott.

Önskar er en trevlig fortsatt helg och tack än en gång speciellt till JoWa & Gepe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar & bockar för tippset :)

Ska bli intressant & testa på Pro versionen, har ännu inte upplevt några som helst beskymmer med programmet eller med uppdateringarna.

Tycker det fungerar förvånansvärt bra och snabbt framförallt.

Där har t.ex a-Squared antimalware en del att ta efter..Ifråga om liknande snabbhet vid laddning, scanning och uppdatering.

Har även börjat bli intresserad av dessa hjälpverktyg som finns gömda en bit in i programmet..en variant av hijackthis mfl. + lite annat smått & gott.

Önskar er en trevlig fortsatt helg och tack än en gång speciellt till JoWa & Gepe!

Den finns inte längre.Den fanns för ett år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...