Gå till innehåll

Programvara till Windows 7


PCfreak

Recommended Posts

verkar va en hel del som INTE funkar i Windows 7, ex Logitech´s "Setpoint" + en hel del antivirusprogram, etc Eset Smart Security V 3.0, Norton Internet Security 2009(har testat dessa och dom är inte kompatibla) nån som har bra kolla på vilka som funkar med Windows 7???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej PCfreak!

Logitech´s "Setpoint fungerar perfekt.

Har du kontrollerat så att produkten samt programvaran är Vista kompatibel?

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte installerat Setpoint och de som jag använder mest fungerar naturligt ändå, fast jag funderar på hur nödvändigt det är att kunna öppna mina dokument och mediabiblioteken från snabbknapparna på tangentbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte installerat Setpoint och de som jag använder mest fungerar naturligt ändå, fast jag funderar på hur nödvändigt det är att kunna öppna mina dokument och mediabiblioteken från snabbknapparna på tangentbordet...

SetPoint från Logitech liksom IntelliPoint från Microsoft, är typexempel på programvara som krånglar och ställer till problem och dessutom tynger ner burkens prestanda, så kan man leva UTAN dom relativt få extrafunktionerna man får i hårdvaran, är det bara en fördel att skippa den typen av mjukvara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IntelliPoint från Microsoft, är typexempel på programvara som krånglar och ställer till problem och dessutom tynger ner burkens prestanda

Skriver jag inte under på. :)

Absolut inga problem med IntelliPoint och inte heller med IntelliType till mina Microsoftmusar och tangentbord.

Har du senaste drivrutin, version 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver jag inte under på. :)

Absolut inga problem med IntelliPoint och inte heller med IntelliType till mina Microsoftmusar och tangentbord.

Har du senaste drivrutin, version 7?

Har faktiskt inte användt skiten sen jag köpte hårdvaran och konstaterade att det inte fungerade särskilt bra, och att det inte heller hade något viktigt att tillföra. ;)

Edit:

Måste hålla med Stenis om att man kanske skall försöka undvika att installera mjukvara som man inte är i direkt behov av!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med Stenis om att man kanske skall försöka undvika att installera mjukvara som man inte är i direkt behov av!

För att få tillgång till musens och tangentbordets (Wireless Entertainment Desktop 8000) alla möjligheter måste man installera mjukvaran. Detta är ett måste för mig, då det underlättar att arbeta i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få tillgång till musens och tangentbordets (Wireless Entertainment Desktop 8000) alla möjligheter måste man installera mjukvaran. Detta är ett måste för mig, då det underlättar att arbeta i Windows.

Jodå... jag fördömer inte programmen helt... menar bara att OM man kan leva utan dom så är det en fördel att låta bli att installera! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft problem med någon av de två, men jag har inte behovet av Setpoint... för tillfället i alla fall, så den får bli oinstallerad.

Det skulle vara optimalt om funktionerna till tangentborden var generella och inte tillverkartypiska så de kunde finnas inbyggda i operativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag kör setpoint i Windows 7. Installerade den setup som var avsedd för Vista. Har fått den att funka på både x86 och x64 versionen.

Kommer upp under installationen att den inte är testad i operativet och kan orsaka oreda. Men jag prövade att köra på, på

en testdator. Allt funkar bara bra där!

Kan vara vettigt att ge det ett ytterligare försök!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Har faktiskt inte användt skiten sen jag köpte hårdvaran och konstaterade att det inte fungerade särskilt bra, och att det inte heller hade något viktigt att tillföra. ;)

Nog har senaste drivrutin för IntelliType något MYCKET viktigt att tillföra. Efter senaste Windows 7 installationen glömde jag att installera drivrutinerna. Märkte ganska snart att tangentbordets laddbara batterier tog slut efter ca en till två dagar. Trodde först att det berodde på att de hade gjort sitt. Bytte till nya, men samma sak. Då installerade jag senaste IntelliType drivrutinerna.

Sedan dess har jag inte behövt ladda batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog har senaste drivrutin för IntelliType något MYCKET viktigt att tillföra. Efter senaste Windows 7 installationen glömde jag att installera drivrutinerna. Märkte ganska snart att tangentbordets laddbara batterier tog slut efter ca en till två dagar. Trodde först att det berodde på att de hade gjort sitt. Bytte till nya, men samma sak. Då installerade jag senaste IntelliType drivrutinerna.

Sedan dess har jag inte behövt ladda batterierna.

Låter mycket märkligt...! Nu använder jag visserligen inte laddbara batterier längre, efter att ha konstaterat att dom inte håller laddningen särskilt bra. Men med vanliga köpebatterier finns inga sådana problem... ca: 1 år är normalt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar va en hel del som INTE funkar i Windows 7, ex Logitech´s "Setpoint" + en hel del antivirusprogram, etc Eset Smart Security V 3.0, Norton Internet Security 2009(har testat dessa och dom är inte kompatibla) nån som har bra kolla på vilka som funkar med Windows 7???

NIS2010 funkar bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man...min som gällde för v.3 funkade för att upgradera till v.4.

När det gäller Eset så är en licens giltig för senaste version... oavsett vilken version man ursprungligen betalade för.

Edit:

Piratlicenserna är i regel mer begränsade! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra defragprog för 7:an är ju Perfect Disk 10. T.o.m. fått ett fint märke från Microsoft som gör dem till officiellt win7 prog.

Andra program som jag märkt fungerar är:

Adobe CS4 (alla)

Adobe Photoshop Elements 7 & 8

Adobe Premiere Elements 8

uTorrent

Alkohol 120% (Senaste versionen)

Spotify

XFire

TeamSpeak

ConvertXtoDVD

WinRAR 3.8

Ulead Gif Animator 5

Quicktime

Logitech SetPoint

Malware Byte's Anti-Malware

Office 2007

Skype

Apache

Camtasia Studio

Steam

InfraRecorder

Jag kör iof bara 32bitars just nu så detta kan ju vara helt värdelös info för dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar va en hel del som INTE funkar i Windows 7, ex Logitech´s "Setpoint" + en hel del antivirusprogram, etc Eset Smart Security V 3.0, Norton Internet Security 2009(har testat dessa och dom är inte kompatibla) nån som har bra kolla på vilka som funkar med Windows 7???

Om det är säkerhetsprogram du är ute efter så fungerar AVG Free 8.5/(9.0 kommer 15 oktober), AD Aware 2009 och Windows Security Essentials.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem med en äldre trådlös mus till en Compaq från 2001. Efter många om och men, inhandlade jag en V450 Laser Cordless för hyfsat pris, hade en redan på min laptop med Vista Buisness som funkade ypperligt och då med Logitech Setpoint installerat. Fick det först att funka med Logitech Setpoint installerat + en uppdatering från nätet. Nu är den datorn från 2001 som ny igen, tack vare en ny mus med Logitech Setpoint. Provade utan, men det blev bättre respons med Logitech Setpoint installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...