Jump to content

Windows 7 RC och DriveSentry

DAson

Recommended Posts

Jag installerade Windows 7 RC som hastigast och skulle då testa och installera DriveSentry ni vet Antivirusprogrammet jag hann inte avsluta installationen för jag fick en så kallad blåskärm. Gick in i felsäkert läge o skulle ta bort programmet men det blev inte bättre och fick då ännu en blåskärm. DriveSentry är visst inte kompatibelt ännu med Windows 7. Eller så funkar det bara i XP och Vista. Jag tänker använda det antivirusprogram som jag alltid använder och det är Avast.

//DAson

Jag installerade Windows 7 RC som hastigast och skulle då testa och installera DriveSentry ni vet Antivirusprogrammet jag hann inte avsluta installationen för jag fick en så kallad blåskärm. Gick in i felsäkert läge o skulle ta bort programmet men det blev inte bättre och fick då ännu en blåskärm. DriveSentry är visst inte kompatibelt ännu med Windows 7. Eller så funkar det bara i XP och Vista. Jag tänker använda det antivirusprogram som jag alltid använder och det är Avast.

//DAson

"Rapport slutförd" ;)

Har aldrig hört talas om Drivesentry, låter som ett hårddiskprogram för övrigt. Hade hållt mig till de mer kända tillverkarna.

PS. Gratis är inte alltid gott!

Vad har priset med DAsons blåskärm att göra? Man kan betala för programmet, och får då automatisk uppdatering, men jag tror inte att det hade gjort någon skillnad. ;) Programmet presenteras f.ö. här.

Om man skall rapportera en blåskärm (eller annat problem) är det till programutvecklaren man bör vända sig, och redovisa alla nödvändiga detaljer.

Officiellt stöds

Windows 2000 med Service Pack 4 (uppdatering 1) eller senare

Windows XP med Service Pack 2 eller senare

Windows 2003 Server med Service Pack 1 eller senare

Windows Vista 32 bit (alla versioner).