Snoffa Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Hejsan. En vän har lite bekymer med sitt headset. När han sitter på ventrilo och pratar med oss så sänds musik/ljud ut till oss andra trots att de kommer i hand hörlurar. Jag misstänker att han har kopplat fel på ljudkortet eller att det är någon inställning. Någon som är bättre kunnig och kan hjälpa mig/han? Quote
Venoms Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Kan det vara överhörning från hans mic till er... Quote
Snoffa Posted July 31, 2009 Author Posted July 31, 2009 Kan det vara överhörning från hans mic till er... Njaa har svårt att tro det. Han sitter ju som sagt med ett headset och så mkt ljud sprids inte ut från lurarna till micen... Quote
Venoms Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 Jag tänkte kanske om han körde med högtalare för musik, men hade headset till spelandet. Jag vet jag gjorde så själv en gång i tiden när jag spelade och använde ventrilo. Bara för att ha lite musik i bakgrunden. Quote
arnada Posted August 1, 2009 Posted August 1, 2009 Hejsan.En vän har lite bekymer med sitt headset. När han sitter på ventrilo och pratar med oss så sänds musik/ljud ut till oss andra trots att de kommer i hand hörlurar. Jag misstänker att han har kopplat fel på ljudkortet eller att det är någon inställning. Någon som är bättre kunnig och kan hjälpa mig/han? Min bror har exakt samma problem fast i skype. Vi har testat olika headset och de som tillslut löste problemet var inaktivera de inbyggda ljudkortet och stoppa in ett pci ljudkort. Alla som pratade med min bror på skype fick höra när han spelade fast han skruvade ner ljudet till min så han själv inte hörde något så hörde vi de jättetydligt. Quote
Recommended Posts