Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hejsan.

En vän har lite bekymer med sitt headset.

När han sitter på ventrilo och pratar med oss så sänds musik/ljud ut till oss andra trots att de kommer i hand hörlurar.

Jag misstänker att han har kopplat fel på ljudkortet eller att det är någon inställning.

Någon som är bättre kunnig och kan hjälpa mig/han?

Posted
Kan det vara överhörning från hans mic till er...

Njaa har svårt att tro det. Han sitter ju som sagt med ett headset och så mkt ljud sprids inte ut från lurarna till micen...

Posted

Jag tänkte kanske om han körde med högtalare för musik, men hade headset till spelandet. Jag vet jag gjorde så själv en gång i tiden när jag spelade och använde ventrilo. Bara för att ha lite musik i bakgrunden.

Posted
Hejsan.

En vän har lite bekymer med sitt headset.

När han sitter på ventrilo och pratar med oss så sänds musik/ljud ut till oss andra trots att de kommer i hand hörlurar.

Jag misstänker att han har kopplat fel på ljudkortet eller att det är någon inställning.

Någon som är bättre kunnig och kan hjälpa mig/han?

Min bror har exakt samma problem fast i skype. Vi har testat olika headset och de som tillslut löste problemet var inaktivera de inbyggda ljudkortet och stoppa in ett pci ljudkort.

Alla som pratade med min bror på skype fick höra när han spelade fast han skruvade ner ljudet till min så han själv inte hörde något så hörde vi de jättetydligt.