Gå till innehåll

Köpa vista sen få w7


reggy

Recommended Posts

Det finns olika versioner av vista sen får man uppgraderingen till w7. På dustin är det full men inte oem, komplett är det oem inte full och misco är det full och inte oem. Vet någon om det är oem versionen man får på dom ställerna. tycker att det är bara lite konstigt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns olika versioner av vista sen får man uppgraderingen till w7. På dustin är det full men inte oem, komplett är det oem inte full och misco är det full och inte oem. Vet någon om det är oem versionen man får på dom ställerna. tycker att det är bara lite konstigt bara.

Jag hoppas jag har förstått dig rätt. Du frågar alltså om kampanjerna att köpa Vista och sedan få en Windows 7 gratis eller till en smärre hanteringsavgift.

Dustins kampanj är svenska versioner av 32 och 64 bitars Windows Vista (Home Premium, Business och Ultimate) till svensk version av Windows 7. Inga OEM eller andra språk tycks vara med i denna kampanj (som startade 26 juni) just nu men jag har tidigare sett en engelsk version av Ultimate med kampanjpris. Vad jag kan se har Misco också ett liknande erbjudande (fulla, inte uppgraderingar av Vista Home Premium, Business och Ultimate).

Jag ser ingenstans att OEM-licenser av Vista finns att köpa med gratis uppgradering till Windows 7. Jag har frågat Dustin i dag angående förhandsbokning av Windows 7 men man har inte fått någon informations alls av Microsoft om det blir något av och vad priset i så fall skulle vara. Om det sker (jag har för mig att jag såg 15 augusti nämns i någon text för bra länge sedan men hur sant det är vet jag inte) kommer det att finns aktuell information här i forumet, i datortidningarna på nätet och i tryckt format och säkert också i dagspressen som notis eller artikel samt som annons.

Om du som många andra, mig inräknat, är het på gröten så har du möjlighet att förhandsboka på Microsoft Store UK och likadant på Amazon.co.uk och få hem programvaran strax efter 22 oktober. OBS! på Microsoft Store finns inte begränsningen av 3 program som Amazon har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt rätt.när man går in i kompletts hemsida så är det oem versioner på dom andra är det full versioner. då vet jag lite mera. tack

Jag ser både fullversioner och OEM-versioner på Komplett.se däremot inget om Vista till Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser både fullversioner och OEM-versioner på Komplett.se däremot inget om Vista till Windows 7.

ok när jag var där inne så fanns det iallafall men det är lungt. tack endå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok när jag var där inne så fanns det iallafall men det är lungt. tack endå

Komplett.se hänvisar till denna länk:

Ni kan hitta mer information om Vista->Windows 7 uppgraderingen på http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=3082&...26fb04_mswin7pc .

När man läser informationen där uppmärksammas den presumtive köparen på att "OM MAN INTE UTTRYCKLIGEN SÄGER TILL ATT MAN VILL HA IE VID BESTÄLLNINGEN så levereras inga uppgraderingar av W7 med webbläsare och då kan man inte surfa." Det är ju också ett sätt (enkelt men icke-serviceinriktat) att lösa det hela på men vad hände med kundens möjlighet att välja webbläsare eller datorleverantörens val av en eller fler webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...