Gå till innehåll

Lägga till en .avi fil i Itunes


T@wo

Recommended Posts

Hej,

när jag försöker lägga till en .avi fil i Itunes så fungerar det inte. Gör följande, Arkiv --> Lägg till fil i biblioteket... --> Bläddrar fram filen och trycker på "Öppna" men sen händer ingenting.

Ska föra över den till min Ipod Touch genom Itunes. Någon som kan ha ett svar på det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett format som iTunes stöder (avi kan var en mängd olika format/kodare)? Kan du spela upp den med QuickTime Player?

Nej det går inte att spela upp filen med QuickTime Player utan jag måste installera en codec då (Vill helst slippa det då jag inte har QuickTime Player som standard när jag ser på film i datorn). Kan jag koda om filen till ett format som Itunes stöder för att sen lägga in den i min Ipod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan koda om den med t.ex. FormatFactory.

Under Video, välj Alla till MP4 eller Alla till MOV och se till att videokodaren är AVC(H264) och att storleken passar din iPod. Du kan också välja Alla till Bärbart, och sedan välja Apple iPhone & iPod. Välj upplösning och AVC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Ja, du kan koda om den med t.ex. FormatFactory.

Under Video, välj Alla till MP4 eller Alla till MOV och se till att videokodaren är AVC(H264) och att storleken passar din iPod. Du kan också välja Alla till Bärbart, och sedan välja Apple iPhone & iPod. Välj upplösning och AVC.

Nu fungerar det, tack. (=

Redigerad av T@wo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...