Gå till innehåll

återställa router lösen


__087

Recommended Posts

Hej, jag har då bredband hos Comhem 10/1 Mbit/s med en trådlös router. Jag har gjort det stora misstaget att glömma bort lösenordet för att komma in i den, kan jag på något sätt "finna" lösenordet eller återställa det utan att återställa hela routern? Routern jag använder är Comhems egna, vet inte vad den heter då det inte står något på den, kan dock skicka med ett kort på den i hopp om att någon annan vet :) Hoppas någon kan hjälpa mig. Mvh // __087

http://www.comhem.se/image/view/-/14440/lo...5_large.jpg.jpg

Redigerad av __087
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har då bredband hos Comhem 10/1 Mbit/s med en trådlös router. Jag har gjort det stora misstaget att glömma bort lösenordet för att komma in i den, kan jag på något sätt "finna" lösenordet eller återställa det utan att återställa hela routern? Routern jag använder är Comhems egna, vet inte vad den heter då det inte står något på den, kan dock skicka med ett kort på den i hopp om att någon annan vet :) Hoppas någon kan hjälpa mig. Mvh // __087

Det lär bli en full återställning till fabriksinställningar... såvida du inte har tillgång till en "Personal Hacker"! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär bli en full återställning till fabriksinställningar... såvida du inte har tillgång till en "Personal Hacker"! ;)

aha det är så illa alltså, det finns inget återställningsprogram eller program som visar lösenordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha det är så illa alltså, det finns inget återställningsprogram eller program som visar lösenordet?

Inget som jag känner till i alla fall... brandväggen som finns i routern hade inte varit särskilt mycket värd om det hade varit enkelt att ta sig in i routern!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
borde vara denna http://www.comhem.se/blob/view/-/14442/dat...l_cisco.pdf.pdf

finns inget lösen på den när den levereras

mvh

t

aa vet, jag valde ett jätte starkt lösenord så att ingen skulle kunna knäcka det så lätt. Jag får väl bara återställa då :( Tack ändå grabbar

EDIT: Just de, de är den routern :)

Redigerad av __087
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...