Gå till innehåll

ErrorFix [Löst]


perbear

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet av ErrorFix? Har fått en förfrågan genom en bekant om det här programmet, om det är helt gratis eller om man köper det och om man skulle vilja avinstallera det om det är krångligt.

Den sista biten borde man väl svara att det är lika lätt som vilket annat program som helst genom Windows remove-funktion. Eller gör man på annat sätt?

Som sagt - allmän information som skall vidarebefordras till en datornovis.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett register-fixar-program och dessa avråder jag starkt från att använda. Det är inte alls osannolikt att denna typ av program snarare ställer till med problem snarare än åtgärdar dessa.

Det finns faktisk ett program där har varot med i åretal och håller måttet, nämligen Registry First Aid där till min vetande inte ställer till det överhuvudet.

Visst kräver ett sådant program en viss insikt i hur registret fungerar, men det går alltid att återställa borttagna registerposter om det är nödvändigt och göra en efterkontroll.

Det är ett faktum att många program inte städer ut ordentligt och att sitta på ett ständigt växande register är inget där främjar prestandan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt som Andreas säger, man bör akta sig för den typen utav program.

Oftast så kan en reparation med ett sånt här "fixarprogram" upplevas som att det har lyckats göra sin bedrift och systemet verkar fungera tipp topp direkt efteråt. Tyvärr får man nog påstå att dessa reparationer är av en provisorisk natur och därigenom sopar mycket utav systemets problem under mattan för ett litet tag, för att senare komma tillbaka med än värre problematik och heller inte ovanligt att man tvingas till ominstallation.

Om man upplever att program inte fungerar och Windows inte fungerar som det ska:

Prova med att ominstallera programmen och ifall detta inte hjälper och man kanske också upplever felaktigheter i själva systemet. > Prova med att använda systemåterställningen och rulla tillbaka till ett tidigare skede.

Naturligtvis inbegriper detta alternativ att man också verkligen har sett till så att man har gjort återställningspunkter dessförinnan :) Om man kanske har svårt för & komma ihåg och få dessa punkter gjorda, kanske det går att använda schemaläggare för att automatiskt få dessa tillverkade (kanske någon vet mer om tricket? )

I annat fall så finns det inget bättre och mer säkert än att låta göra en reparation ifrån installationsskivan.

Avslutningsvis, genvägar i detta fallet kan många gånger bli en senväg istället även om tanken var god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett register-fixar-program och dessa avråder jag starkt från att använda. Det är inte alls osannolikt att denna typ av program snarare ställer till med problem snarare än åtgärdar dessa.

Ja, jag hittade den informationen på nätet. Annars får jag säga, ojdå. Jag trodde att registerprogram var ett verktyg som man verkligen skulle använda och kunde lita på - ungefär som en degramentare. Själv använder jag RegisterBooster av och till. Tycker du att man skall slänga ut det? Men vad skall man göra istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att man skall slänga ut det? Men vad skall man göra istället?

Det är möjligt att det finns bra och dåliga registerprogram men personligen skulle jag aldrig använda dessa, även om de till synes verkar fungera bra. Vad du skall göra istället beror på syftet med att rensa/optimera registret men man kommer antagligen aldrig att komma ifrån att behöva installera om sin burk med jämna mellanrum.

Men i den bästa av världar så ska man kunna blåsa OS:et och per automatik få tillbaka sin standarduppsättning, en slags dynamisk deployment där man alltid får den senaste programmen, patcharna, drivrutinerna per automatik. Detta kräver bland annat separering av data och OS och helst ska man även ha en server :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har erfarenhet av ErrorFix? Har fått en förfrågan genom en bekant om det här programmet, om det är helt gratis eller om man köper det och om man skulle vilja avinstallera det om det är krångligt.

Den sista biten borde man väl svara att det är lika lätt som vilket annat program som helst genom Windows remove-funktion. Eller gör man på annat sätt?

Som sagt - allmän information som skall vidarebefordras till en datornovis.

Just Errorfix är ju ändå värre än vanliga registerstädningsprogram för det är ett skadligt program som t ex Malou säkert har fått hjälpa till att rensa bort från datorer många gånger. Här är några personers åsikter om programmet:

http://www.mywot.com/sv/scorecard/errorfix.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just Errorfix är ju ändå värre än vanliga registerstädningsprogram för det är ett skadligt program som t ex Malou säkert har fått hjälpa till att rensa bort från datorer många gånger. Här är några personers åsikter om programmet:

http://www.mywot.com/sv/scorecard/errorfix.com

Hmmm. Betyder detta att det uppför sig mot alla vanliga programregler vid avinstallation? Malou om du läser det här och vet vad Cecilia pratar om kan du dra iväg ett mejl till mig på per@perscribe.se så jag vet om jag måste komplettera mina instruktioner till personen som ville ta bort programmet. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men man kommer antagligen aldrig att komma ifrån att behöva installera om sin burk med jämna mellanrum.

Burrrrr! Jag som körde RegistryBooster igår på min egen dator. Då får det väl bli ett avslut med det programmet när abonnemanget är över.

Som en del vet här så har jag en homeserver och jag gör mina dagliga backuper mot den men hur är det när man lägger tillbaka innehållet (vilket jag bara gjort en enda gång i samband med byte av hårddisken på min arbetsdator)? Är innehållet vid återlägget samlat som vid en nyinstallation eller defragmenterat som efter ett par (eller många) användningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej perbear!

Hmmm. Betyder detta att det uppför sig mot alla vanliga programregler vid avinstallation? Malou om du läser det här och vet vad Cecilia pratar om kan du dra iväg ett mejl till mig på per@perscribe.se så jag vet om jag måste komplettera mina instruktioner till personen som ville ta bort programmet. Tack!

Se din PM låda

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag letat upp mer information om ErrorFix. Tråkigt att programmet skall vara ett falsarium. På en sajt på Yahoo hittade jag mer information om hur man skall bekämpa det här programmet och rensa bort det ur datorn. Jag anser att jag har fått tillräcklig information för att frågan skall vara "löst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...