Gå till innehåll

Ny version av Windows XP Mode


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Windows XP Mode har nu släppts för nedladdning i RC. Flera nyheter finns med, läs mer på

http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/...-available.aspx

När jag läser meddelanden om att XP Mode och Virtual PC har nått RC så får jag uppfattningen att bägge är nya program. Stämmer det att det kommer en nyare version av Virtual PC än WVPc 2007?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare läst att man inte kan använda XP mode till spel. Men betyder det att att det går olidligt slött eller går det inte alls? Jag tänker på DX9 spel.

Jag har nämligen ett spel som ger BSOD i Windows 7 när man typ grejar i inställningsmenyerna och sånt för länge, men om man snabbt hoppar direkt in och börjar spela så funkar det bra. Jag tänkte att eftersom det inte är så krävande och inte gör något att det laggar lite medans jag grejar med inställningarna så hade det ju varit smidigt att kunna göra det i XP mode och sedan starta om spelet utanXP mode när man ska spela, istället för att som nu behöva boota om hela datorn till XP för att göra inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kunde de inte gjort så att XP Mode kördes mer direkt under Windows 7? Är det inte tekniskt möjligt eller?

Någon som vet, Stenis själv kanske. Den här delen blev jag riktigt besviken på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kunde de inte gjort så att XP Mode kördes mer direkt under Windows 7? Är det inte tekniskt möjligt eller?

Någon som vet, Stenis själv kanske. Den här delen blev jag riktigt besviken på.

Vad är du besviken på? Det finns ju fortfarande ett "kompatibilitetsläge" för Windows XP och andra Windowsversioner som man kan använda sig av i första hand. "XP Mode" är till för enstaka fall där mindre företag har ett program som inte fungerar i Windows 7 och XP Mode möjliggör då en övergång till Wndows 7 trots programmets kompatibilitetsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade XP Mode ett litet tag och jag skall försöka beskriva vad jag hade hoppats skulle vara bättre. När jag körde i XP mode och skapade filer så kunde jag inte sedan ha direkt tillgång till dess när jag enbart körde Windows 7. Jag har haft det uppe tidigare och du har då svarat att man kan dela ut mappar.

Eller så här, när jag kör Windows 7 och sedan XP mode så är det som två olika datorer. Du måste exempelvis installera två säkerhetsprogram. Kunde man inte ha utformat det här XP mode så att det fortfarande bara var en dator. Jag hoppas att min frågeställning har blivit har blivit klarare.

Det är just detta jag undrar över och du Stenis som ju kan det här kanske kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag förstår vad du menar CDG. Just att det är ett separat OS och att man behöver hantera detta separat är en av de stora nackdelarna med XP Mode. Men återigen så är XP Mode bara tänkt som en nödlösning för mindre företag (eller användare) som inte kan köra en kritisk applikation i Windows 7 per default. För dessa så uppfyller XP Mode kraven och har man större miljöer kan man hantera detta på ett mycket smidigare sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...