Gå till innehåll

Koppla hörlurar och högtalare samtidigt i datorn?


T@wo

Recommended Posts

Okej!

Ingenting som ser ut att gå till ljud/mic uttagen på framsidan?

Egentligen går det inte alls att se vart sladdarna går för det är så himla dumt gjort, eller så är det jag som inte vet vart jag ska titta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Åker bort nästa vecka men kommer kontakta de som byggde min dator och höra varför frontpanelen inte är inkopplad och ta reda på ifall det kan fixas. Har funnits både en framsida och en baksida på mina tidigare datorer som fungerat.

Ring gärna i morgonbitti när dom öppnat affären, ju tidigare, desto bättre. Vänta inte för länge. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugn och fin.. kolla första inlägget... Det verkar inte som T@wo har satt ihop datorn själv, men det är ju inget fabriksbygge om det är ett Thermalcake-chassi?

För övrigt håller jag naturligtvis med dig... ALLT ska funka på en fabriksmonterad dator.

Mange

Ett tillägg till Mange!

Har jag som privatperson byggt, så är det inte fabriks! Men om det satts ihop av en FIRMA eller datortillverkare, så kallar jag dessa FABRIKSBYGGDA.

Rätta MIG om jag har fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen går det inte alls att se vart sladdarna går för det är så himla dumt gjort, eller så är det jag som inte vet vart jag ska titta.

Har Du möjlighet att, ta ett foto och posta? Få se hur det ser ut, mycket nyfiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring gärna i morgonbitti när dom öppnat affären, ju tidigare, desto bättre. Vänta inte för länge. :rolleyes:

Hinner inte då jag ska iväg... Saken är den att jag köpte datorn förra året men inte behövt göra såhär förens nu. Så jäkla dumt att det inte finns någon mikrofon ingång på mina högtalare...

Men om det finns någon som kan svara på min fråga jag ställde tidigare?

Finns det ingenting som "omvandlar" mikrofonsladden och "ljud" sladden (det vill säga, den gröna och rosa kontakten) till en USB kontakt? Det jag menar är:

Rosa och grön kontakt kopplas in i en "behållare" som man sedan kopplar in i datorn som USB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg till Mange!

Har jag som privatperson byggt, så är det inte fabriks! Men om det satts ihop av en FIRMA eller datortillverkare, så kallar jag dessa FABRIKSBYGGDA.

Rätta MIG om jag har fel!

Helt rätt...!

Jag har fått för mycket sol och missade det... läste igenom lite mer noggrannt och plockade bort mitt inlägg.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner inte då jag ska iväg... Saken är den att jag köpte datorn förra året men inte behövt göra såhär förens nu. Så jäkla dumt att det inte finns någon mikrofon ingång på mina högtalare...

Men om det finns någon som kan svara på min fråga jag ställde tidigare?

Jag är övertygad om att du hittar det du söker på en välsorterad tillbehörsbutik för datorer & tillbehör.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt...!

Jag har fått för mycket sol och missade det... läste igenom lite mer noggrannt och plockade bort mitt inlägg.

Mange

Ingen fara, u r welcome! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit kort men filerna är för stora för att posta på forumet, hur gör jag dom mindre?

Hej!

Skicka den via sprend.se till 01@sverige.nu, så får jag kolla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickar nya bilder nu.

OK! Ska titta över det hela och återkommer i morgon förmiddag. Skall tippa omkull min dator och se vad mina kablar har för färger och vart dom är anslutna.

Jag hoppas att Du har tålamodet att vänta tills i morgon? Annars finns det jätteduktiga där ute i Sweden som kanske har ett snabbare svar!

MVH// sunshine

<_<

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK! Ska titta över det hela och återkommer i morgon förmiddag. Skall tippa omkull min dator och se vad mina kablar har för färger och vart dom är anslutna.

Jag hoppas att Du har tålamodet att vänta tills i morgon? Annars finns det jätteduktiga där ute i Sweden som kanske har ett snabbare svar!

MVH// sunshine

<_<

Åker bort i en vecka men jag tackar så mycket för hjälpen och när du kollat lite så skriv ditt svar så återkommer jag så fort jag är tillbaka. (= Som du även såg på bilderna så har jag skruvat isär hela frontpanelen och ska nu se ifall jag får fast den igen. =p

En sista fråga bara innan jag sätter ihop den igen, behöver du fler bilder? Vill helst inte plocka isär den sen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker bort i en vecka men jag tackar så mycket för hjälpen och när du kollat lite så skriv ditt svar så återkommer jag så fort jag är tillbaka. (= Som du även såg på bilderna så har jag skruvat isär hela frontpanelen och ska nu se ifall jag får fast den igen. =p

En sista fråga bara innan jag sätter ihop den igen, behöver du fler bilder? Vill helst inte plocka isär den sen igen.

Nä! Skruva ihop den, så återkommer jag med vad jag hittar! Tack för bilderna! Skall lustitta å dessa och se! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan 22 i manualen till chassit som finns att ladda ner här så kan man läsa om frontpanelens ljudkontakter. Tydligen är de enbart avsedda för moderkort som använder AC'97 eller HD Audio (Azalia) ljudkretsar. Det står att man riskerar att skada hårdvaran om man testar något annat. Jag kan det där för dåligt för att avgöra om det är så eller om det är skrämselpropaganda och man faktiskt kan koppla nån av kontakterna till Creative ljudkort. Eller om det kanske finns någon sorts adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan 22 i manualen till chassit som finns att ladda ner här så kan man läsa om frontpanelens ljudkontakter. Tydligen är de enbart avsedda för moderkort som använder AC'97 eller HD Audio (Azalia) ljudkretsar. Det står att man riskerar att skada hårdvaran om man testar något annat. Jag kan det där för dåligt för att avgöra om det är så eller om det är skrämselpropaganda och man faktiskt kan koppla nån av kontakterna till Creative ljudkort. Eller om det kanske finns någon sorts adapter.

Ok, får se om någon mer erfaren har någonting att komma med angående det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det är så enkelt att jag bara skaffar en split så jag kan koppla in högtalare och hörlurarna där bak, ändrar jag då manuellt i Windows vilken enhet jag vill ha ljud ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en manual till ditt moderkort?

Där står det om det stöder HD Audio, och i så fall var.

Om det gör det, kan du koppla den kabel som det står HD Audio på, (från front-jacket) på den platsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en manual till ditt moderkort?

Där står det om det stöder HD Audio, och i så fall var.

Om det gör det, kan du koppla den kabel som det står HD Audio på, (från front-jacket) på den platsen.

Fast då nyttjar han ju inte sitt grymma ljudkort. Kanske inte så viktigt om det bara gäller Ventrilo o liknande iofs. Fast man får tänka på att välja rätt ljudkällor i programmen då, moderkortet i ventrilo m.m. och x-fi kortet i spel, mediaplayern osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite riskabelt om jag ska sitta och växla manuellt och glömmer jag det så kan det gå sönder... Tittar jag hellre på nån annan lösning som en splitt om nu det fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du? Vad är det du ska växla manuellt och vad är det som kan gå sönder?

Du skrev tidigare att hårdvaran kunde skadas om det vart fel, och jag läste det med i manualen som du länkade till. Därför kanske det är bättre med en split om nu det fungerar. Men du skrev även att du inte visste ifall det var skrämselpropaganda eller ej... Därför ska jag också avvakta lite och se ifall nån mer erfaren kanske har någonting att säga till om. Ska även höra med dom som byggde min dator hur dom tänkte när dom inte "installerade" frontpanelen. Dock så får det ske om en vecka för ska åka bort en vecka nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...