Gå till innehåll

Koppla hörlurar och högtalare samtidigt i datorn?


T@wo

Recommended Posts

Du skrev tidigare att hårdvaran kunde skadas om det vart fel, och jag läste det med i manualen som du länkade till. Därför kanske det är bättre med en split om nu det fungerar. Men du skrev även att du inte visste ifall det var skrämselpropaganda eller ej... Därför ska jag också avvakta lite och se ifall nån mer erfaren kanske har någonting att säga till om. Ska även höra med dom som byggde min dator hur dom tänkte när dom inte "installerade" frontpanelen. Dock så får det ske om en vecka för ska åka bort en vecka nu.

Ok men den skadan kunde alltså uppstå om man kopplade frontpanelen till ditt ljudkort. Panelen är nämligen avsedd att kopplas till AC'97 eller Azalia ljudkort som är inbyggda på vissa moderkort. Har du det på ditt moderkort så ska det inte vara några problem att koppla panelen där och då behöver du inte heller hålla på och koppla i/ur nånting utan sakerna sitter alltid där de sitter. Du gör eventuella byten i mjukvaran (t.ex Ventrilo) istället genom att välja vilket ljudkort som ska användas, det på moderkortet eller ditt separata X-Fi ljudkort.

Jag antar att de som byggde datorn inte kopplat in frontpanelen eftersom den inte stödjer ditt X-Fi ljudkort och de ansåg att du i första hand skulle använda X-Fi ljudkortet istället för det som eventuellt är på ditt moderkort eftersom X-Fi är tusen gånger bättre. Jag tycker alltså att de gjorde rätt att inte koppla in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Ok men den skadan kunde alltså uppstå om man kopplade frontpanelen till ditt ljudkort. Panelen är nämligen avsedd att kopplas till AC'97 eller Azalia ljudkort som är inbyggda på vissa moderkort. Har du det på ditt moderkort så ska det inte vara några problem att koppla panelen där och då behöver du inte heller hålla på och koppla i/ur nånting utan sakerna sitter alltid där de sitter. Du gör eventuella byten i mjukvaran (t.ex Ventrilo) istället genom att välja vilket ljudkort som ska användas, det på moderkortet eller ditt separata X-Fi ljudkort.

Jag antar att de som byggde datorn inte kopplat in frontpanelen eftersom den inte stödjer ditt X-Fi ljudkort och de ansåg att du i första hand skulle använda X-Fi ljudkortet istället för det som eventuellt är på ditt moderkort eftersom X-Fi är tusen gånger bättre. Jag tycker alltså att de gjorde rätt att inte koppla in den.

Ett litet tillägg!!!!

Visst är det lite konstigt, att tekniker som sätter samman en dator, INTE informerar kunden, att detta inte är gjort, på grund av vissa omständigheter?

Eller? Rätta mig om jag har fel på den punkten. Är man tekniker, så borde väl kunden få upplysningar, eller är den/de som säljer, bara ute efter att tjäna så mycket som det går????

Bara en reflextion jag fick.

PS: Sorry om jag skriver lite tokigt, men shit happens. DS:[/i]

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...