Gå till innehåll

Starten har gått för Windows 7...


Japanmannen

Recommended Posts

En lite fundering dock, det står ju mycket tydligt att man bara kan använda nyckeln en gång till att aktivera med. Nu till min undran, kan man, om man avinstallerar t.ex 32 bitar systemet, installera x64 med samma nyckel och aktivera eller är det kört...

Och kan man lägga på svenskt språkpack, när det blir tillgängligt eller ska man vänta med aktiveringen tills det är klart, om man nu vill ha svenskt.

Väldigt oklart med hur det gäller. "...You will have 30 days to enter your product key for either x86, or x64. Your single product key will only activate one version of the software..." Det kan man tolka som att man måste aktivera inom 30 dagar, med någon av versionerna, eller att om man inte aktiverar inom 30 dagar är nyckeln förbrukad. Det står ju inte att aktiveringen är låst sedan till någon av dem.

Vad som hittills är klart är att om man aktiverar den engelska nu, så kan man inte aktivera den svenska, när den blir tillgänglig, med samma nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Vad som hittills är klart är att om man aktiverar den engelska nu, så kan man inte aktivera den svenska, när den blir tillgänglig, med samma nyckel.

Det var ju inte så smart av mig att aktivera den engelska då som jag har gjort. Fast jag hade svenskt språkpaket installerat när jag aktiverade,

men det kanske inte har någon betydelse. Hmm, jag får testa när den svenska versionen kommer. Spelar inte någon större roll igentligen jag är nöjd endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen stjärna på grafisk design, men något vill man ju märka DVD´n med...! :rolleyes: Dom som kan det här bättre än mig, får gärna dela med sig av sina alster! ;)

post-1936-1249730699_thumb.jpg

DSC00025.jpg

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det här med språkpacket... Det blir väl samma sak, om man installerar och aktiverar en engelsk ultimate, för att ladda hem ett svenskt språkpaket och stoppar in som att installera en svensk ultimate?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det här med språkpacket... Det blir väl samma sak, om man installerar och aktiverar en engelsk ultimate, för att ladda hem ett svenskt språkpaket och stoppar in som att installera en svensk ultimate?

Det blir samma sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt det här borde MSDN AA också få tillgång till Windows 7 idag. Men det har inte kommit upp något än. Någon som förstår sig på det här?

http://www.neowin.net/news/main/09/08/05/w...-6th-august-nzt

Nu har i alla fall Softpedia skrivit om att RTM kan laddas ner av de som har MSDN AA. Så jag hoppas du fått information om hur och var och att det går bra med nedladdningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har i alla fall Softpedia skrivit om att RTM kan laddas ner av de som har MSDN AA. Så jag hoppas du fått information om hur och var och att det går bra med nedladdningen.

Nej tyvärr så finns det inget där än. Finns bara en beta och en RC version.

Kan du länka till det du läste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur länge ska vi andra som laddade ner och testade win7 få vänta?

Om du laddat ner Win7 RC utan att vara medlem i "Beta test programmet" eller "mini-beta programmet" alt har ett MSDN / technet abb. så får du testa det när du köpt det i butik när det släppts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...