Gå till innehåll

Var hittar jag Firefox ordlistor? [LÖST]


Olivier

Recommended Posts

Jag har avinstallerat ordlistorna via tillägg fast de är kvar, så jag får radera de manuellt. :) Använder Vista och Firefox 3.5. Vet någon var mappen/filen med Firefox ordlistor ligger?

Redigerad av Olivier
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avinstallerat ordlistorna via tillägg fast de är kvar, så jag får radera de manuellt. :) Använder Vista och Firefox 3.5. Vet någon var mappen/filen med Firefox ordlistor ligger?

Hej!

C:\program\Mozilla Firefox\Dictionaries, där skall det finnas. Ta bort hela mappen om så önskas. Vill Du ha tillbaks, så installera Add ins på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dumt av mig! Jag som satt och letade i C:\Users\Oliver\AppData\Roaming\Mozilla. :rolleyes:

Tack för hjälpen och för väldigt snabbt svar Sunshine! :D

U R Welcome :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Upptäckte att de nya ordlistorna la sig på ett helt annat ställe:

C:\Users\"användare"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jkj8nlus.default\extensions\sv@dictionaries.addons.mozilla.org för den svenska och

C:\Users\"användare"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jkj8nlus.default\extensions\en-GB@dictionaries.addons.mozilla.org för den engelska

Mina ordlister var ganska utdaterade så att man lägger de bland andra tillägg kanske kom för längesedan.

Redigerad av Olivier
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte att de nya ordlistorna la sig på ett helt annat ställe:

C:\Users\"användare"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jkj8nlus.default\extensions\sv@dictionaries.addons.mozilla.org för den svenska och

C:\Users\"användare"\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jkj8nlus.default\extensions\en-GB@dictionaries.addons.mozilla.org för den engelska

Mina ordlister var ganska utdaterade så att man lägger de bland andra tillägg kanske kom för längesedan.

OkiDoki! Det var bra att veta, för jag hittade bara där jag sökte på... Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...