Gå till innehåll

Recommended Posts

Wow nice Jowa!!

En sak jag tycker är märkligt med vissa säkerhets program är att dom inte har manipulerings skydd. Hjälpte tex min farbror nyligen som ´råkat installera fake Antivirus program och detta relativt enkla vanliga skit programet lyckas slå av AVG. Det tycker jag är sugigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Tack. :)

Jo, självförsvaret är viktigt. Det går dock inte att göra ett försvar som skyddar mot alla attacker. Om en elak drivrutin (rootkit, så AVG Free är ju rätt utsatt…) installeras, är det omöjligt att hindra den från att avsluta de processer den vill avsluta. Så lätt som det är att avsluta MSE:s processer (med t.ex. Aktivitetshanteraren) bör det dock inte vara.

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade a-squared free och man får verkligen se upp med vad som ska tas bort, eftersom programmet klassar legetima crypteringsprogram som spioner. Överhuvudtaget så klassas alla liknande program, som suspekta, visserligen i mediumrisk. Men det gäller vara uppmärksam. Brukar inte kolla mina datorer med dessa program, men har nu gjort en runda med ovanstående och behövde aldrig använda programmets funktioner. Jag gjorde samma test med Pro-versionen. Hade inget att rensa på någon av mina 3 datorer. Vilken tur jag hade. biggrin.gif

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: AVG Anti-Virus Free Edition 9.0

Denna version har ”Basic Anti-Rootkit protection – Ensures basic protection against sophisticated hidden threats.” Det var på tiden! :D

Man får dock betala för att få ”Advanced Anti-Rootkit protection – Ensures even the toughest and most sophisticated hidden threats are kept out.”

http://www.avg.com/us-en/product-avg-anti-virus-free-edition

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Gratisversionerna som tex.AVG,Avast mm.ni som använder det har det nån begränsning i tid på samma dator att kunna använda det ?

Känner till en som använde AVG sen inte fick använda det längre,stämmer det för jag vet inte om denne är speciellt insatt i det kan ju ha

misstagit sej och trott det.

Vore bra om nån vet mer om det.

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen begränsning, de går att köra hur länge man vill.

Däremot finns det oftast testversioner av betalversionerna och de är begränsade till 30 dagar eller liknande.

Jo så är det men om man använder ett gratis antivirus på samma dator i några år där är frågan om det finns nån slags begränsning för det,

borde finnas en poäng att folk ska gå vidare till deras betalversion,är inte tanke att folk ska vilja köpa deras betalprodukt som även ger bättre

skydd totalt i samma säkerhetssvit ?

Men är det nån som haft samma gratis antivirus på samma dator i flera år..kan ju informera hur det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 har ju en egen brandvägg. Kan man nöja sig med den tillsammans med Microsoft Security Essentials eller skall man välja något annat? JAg har tidigare alltid använt AVG Free edition tillsammans med Zonealarm men ville "gynna" Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du "klarat dig" bra med AVG och Zonealarm... så kommer du att klara dig, i princip, lika bra med det du nämner! För den vanlige surfaren/mailaren är det full tillräckligt med dom gratis/inbyggda alternativ som finns. Det handlar ändå mest om användarbeteende... är man "riskbenägen", existerar heller inget fullgott skydd!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Halvgratis i alla fall. ;)

Kanske bäst att spara den tills man verkligen råkar illa ut då...! Väl installerad, så löper dom 30 dagarna oavsett om man avinstallerar eller inte. Kan va ett he..e att rensa bort reguppgifterna... tro mig, jag har "gått vilse" i registret mer än en gång, pga av löpande trialware...! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...