Gå till innehåll

comodo sc kan inte uppdatera


Recommended Posts

Hej alla glada :)

När jag skall köra CSC vill programmet att jag skall uppdatera det.Det gör jag naturligtvis men det blir stopp för jag måste avinstallera det gamla.

När man gör det och tar hem det dom har på comodos hemsida får jag samma meddelande.Ta bort det gamla.

Vad jag förstått skall jag ha 2.0.104740.2 men det får jag inte hem.

Söker jag på google får jag inga svar på det nummret.Vad gör man igentligen?Jag kan ju inte uppdatera något som inte går att uppdatera.Det är tydligen en betaversion men jag borde ju få den att funka.Det brukar väl inte vara så att dom rekommenderar en uppdatering om det är en beta?

Var även inne på comodos forum men hittade inget.Kanske någon vet nåt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen brådska att uppdatera. 2.0.104740.2 är beta 2, och endast tillgänglig för nedladdning om man är inloggad på Comodos forum. Märkligt att den kommer som automatisk uppdatering. :unsure: 1.1.64946.38 är aktuell stabil version, och den som kan laddas ned här. 2.0.104740.2 bör man vara försiktig med. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iof 2.0.101929.1 som jag trodde var den senaste men jag hade också först problem med automatisk uppdatering som inte gick igenom o avinstallerade då den gamla sen gick det återigen inte förrän jag tog o rensade registret med CCleaner o starta om o då funkade det att installera utan problem!

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Den långsamma uppstarten är du inte ensam om. Jag hade det problemet med betaversionen. services.exe använde först 30 % cpu, och till slut drygt 50 %, samtidigt som minnesanvändningen steg till som mest 2 gb. Nu har jag inte det problemet med den senaste, portabla versionen, men jag har sett det i en annan dator, där det dock gick över. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet känns inte riktigt färdigt… Det borde vara beta ett tag till. Detsamma gällde CSC 1.x, som släpptes publikt innan det var helt färdigt. Undrar varför de har så bråttom. :unsure: Misstänker att de förlorar mer än de eventuellt vinner på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...