Gå till innehåll

4:3 i cs med 22" skärm?


gorling

Recommended Posts

Hej, jag har en samsung 226BW 22" TFT och undrar hur satans man fixar 4:3 i cs jag spelar med 640x480 i upplösning. Jag vill bara har 4:3 i CS, och ha vanligt 1680x1050 på skrivbordet. Hur fixar man detta? Jag har fått hjälp av 2-3 personer som har det så som jag VILL ha det, dem säger att man ska ställa in det i nvidias kontrollpanel, men jag verkar inte ha samma inställnigar som dem har. dem har OCKSÅ haft vista precis som jag.

Såhär ser mitt ut. http://data.fuskbugg.se/skalman01/asdqweqwe.jpg

Vädligt tacksamm för snabba och hjälpsamma svar!!!! :)

//Gorling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som händer och vad hade du förväntat dig skulle hända istället?

Det är väl bara att ställa in 640x480 i CS och sen möjligen får du ändra någon inställning på monitorn som bestämmer hur den ska hantera skalning av bilden. Den kan t.ex vara inställd på att stretcha ut eller zooma bilden så den ska fylla skärmen, eller inte skala alls så det blir en pytteliten bild i mitten. Vet inte exakt vilka alternativ som finns på din monitor, bara att kika.

Men varför vill du ha så låg upplösning? Med så bra skärm tvivlar jag på att du har så dålig dator att du inte klarar åtminstona 800x600. Och det där att hitboxarna skulle vara bättre i låg upplösning stämde väl inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har en samsung 226BW 22" TFT och undrar hur satans man fixar 4:3 i cs jag spelar med 640x480 i upplösning. Jag vill bara har 4:3 i CS, och ha vanligt 1680x1050 på skrivbordet. Hur fixar man detta? Jag har fått hjälp av 2-3 personer som har det så som jag VILL ha det, dem säger att man ska ställa in det i nvidias kontrollpanel, men jag verkar inte ha samma inställnigar som dem har. dem har OCKSÅ haft vista precis som jag.

Såhär ser mitt ut. http://data.fuskbugg.se/skalman01/asdqweqwe.jpg

Vädligt tacksamm för snabba och hjälpsamma svar!!!! :)

//Gorling

Gorling,

Jag ska ta det här från början.

Har spelat Counter-Strike sen beta 5.1, 10år mao. Mer eller mindre varje dag, mer eller mindre på LAN och EVENTS.

Med en 22" Widescreen skärm ska du inte spela i 640x480. Du ska inte spela i 800x600 förutsatt att du inte har en 19" skärm, och då är 800x600 det absolut sämst tänkbara alternativ för Counter-strike.

I Counter-strikes menybild, alltså när du startat Counter-strike går du in under "options" - "video", där har du en kryssbox du kan kryssa i "widescreen"

Har du en widescreen skärm så kryssar du i den för optimal bildprestanda. Och det har ju du.

Fördelen med det är att allt helt enkelt fylls bättre på skärmen. Upplösningen 1280x720 är nog det högsta du kan köra på med din skärm i Counter-strike i widescreen läge.

Lägre upplösningar ger ännu skarpare konturer på motståndarna och texturerna i övrigt. Du vill väl kunna se om du träffar foten eller armen på gubben när han kommer mitten på dust2? Eller se motståndarens huvud på nuke/yarden?

:=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...