kattis Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Jag har två usb-portar på framsidan av burken som helt plötsligt slutade fungera när jag skulle ladda mi ipod. Tog då en port på baksidan av burken som funkade. Nu när jag ska ladda den igen funkar ingen usb-port alls. Vad kan det vara för fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirvasher Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Låter ju nästan som din iPod kortslutit portarna. Gå in i enhetshanteraren och kontrollera USB-portarna. Dvs. kör felsökning och återkom med svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 (edited) Jag har två usb-portar på framsidan av burken som helt plötsligt slutade fungera när jag skulle ladda mi ipod.Tog då en port på baksidan av burken som funkade. Nu när jag ska ladda den igen funkar ingen usb-port alls. Vad kan det vara för fel? Prova med att frigöra minnet för USB portarna: Dra ut berörda USB anslutningar och stäng av datorn - dra ur kontakten från vägguttaget - tryck på datorns startknappar framtill/baktill för & tömma nätdelen och övriga kretsar på eventuell kvarlämnad spänning - Stoppa i sladden igen och starta upp datorn - kontrollera om du ser dina enheter i enhetshanteraren då du stoppar i iPoden. Ovanstående frigör lagrat minne i elektoniken, även stänger detta alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen genom dess Plug and Play funktion. Edited August 12, 2009 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts