Gå till innehåll

Förbokning


rizzla

Recommended Posts

Själv förhandsbokade jag mitt exemplar av windows 7 på amazon uk till ett bra pris. Varför vänta till det släpps i sverige? Använder ju ändå den engelska versionen.Oavsett webbläsaren explorer vara eller inte, jag laddar alltid ner olika webbläsare ändå plus lite andra programpaket också på en cdskiva alternativt usbminne färdiga att installeras, alltid bra att ha vid eventuella ominstallationer. :rolleyes: Ända grumligheten är den långa väntetiden eftersom inte ens amazon kan leverera före det satta datumet så det gäller beväpna sig med tålamod, man får vara nöjd med rcversionen så länge, lyckliga ni som fick ett rtm. Trots att jag testat både beta och rc samt lämnat feedback och ett microsoft connectkonto så är jag inte i den kretsen så jag får hoppa upp och ned ett par månader till. ;) Men ett par kronor billigare blir det iallafall att beställa ifrån england så jag känner mig ganska nöjd. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv förhandsbokade jag mitt exemplar av windows 7 på amazon uk till ett bra pris.

Men ett par kronor billigare blir det iallafall att beställa ifrån england så jag känner mig ganska nöjd. B)

Vi får väl se vad de olika postorderföretagen och datorbutikerna (och eventuellt Microsoft Sweden) kan hitta på prismässigt. Jämför man UK Och USA så är ju naturligtvis UK dyrare men sedan är frågan om det är USA-priser gånger 10 eller UK-priser gånger 15 som prisbilden i Sverige kommer att reflektera.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väl se vad de olika postorderföretagen och datorbutikerna (och eventuellt Microsoft Sweden) kan hitta på prismässigt. Jämför man UK Och USA så är ju naturligtvis UK dyrare men sedan är frågan om det är USA-priser gånger 10 eller UK-priser gånger 15 som prisbilden i Sverige kommer att reflektera.

Ja det ska bli spännande att se var de kommer att hamna men en vågad gissning från min sida blir omkring 1200 kronor för premium, knappast mindre än 1000 kr. Ser ju vad vista fortfarande kostar, trots alla mothugg och att många valde sitta kvar med xp. Pengars värde är en friktionsglidande historia i dessa kristidens dagar. Att förhandsboka på amazon ger ju iallafall en garanti för att det inte blir dyrare än det pris man bokat till den valutaväxling som gäller just den dagen/tidpunkten inklusive tull och porto. Så då vet man ju exakt vad man betalat iallafall och det är ganska skönt för den som sparat och gnor för att ha råd med lite extra glädje. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...