DAson Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Är det någon/några som fått det klassiska spelet Quake 4 att funka i Windows Vista? I XP funkar det jättebra i Windows 7 RC så fick jag blåskärm när jag skulle installera Quake 4. Men nu vill jag veta om det funkar o spela det i Vista? Ge mig lite tips på hur jag ska gå tillväga för att få det att funka i Vista! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 20, 2009 Author Share Posted August 20, 2009 Kan man köra installation i Kompatibilitetsläge för XP? Och även köra det i samma läge som installationen eller ska man låta bli spelet! Har inte vågat o testa det eftersom jag fick blåskärm när jag skulle installera det i Windows 7 RC. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Personligen har jag inte vågat installera det av en annan anledning - spelet skrämmer skiten ur mig!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nih Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 (edited) Hej, För ca. 1 år sedan provade jag också Quake 4 på en Vista Ultimate x64. det gick bra att installera men fick problem då och då (klagade på flash etc). jag skrev till id-software (q4editing@ravensoft.com) och fick uppdatringen (Quake4 1.4.2 Point Release). jag fick spela ngt men blev trött på spelet. Här är uppdateringen: http://www.fz.se/filer/?id=3382 eller http://www.fz.se/filer/download.php?id=338...zY3NjdlOWQ1MDE3 Glöm inte att uppgradera grafik kortet! MVH. Nih Edited August 20, 2009 by Nih Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 XP-Mode lär inte fungera då det ses i likhet med Terminal Session, prestandamässigt alltså... Eller har jag fel? Du kanske menade compability=Windows XP Sp3 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mutex Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Har klarat det under Vista. Ett klockrent spel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts