nasarf Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Hallå, Kör Microsoft Security Essentials på två datorer. Ena datorn fick idag en fråga angående uppdatering till en ny version av Security Essentials. Gjorde uppdateringen och nu har den enda märkbara skillnaden vad jag kan se blivit att ikonen i systemfältet har ändrat form. Varför fick jag bara frågan på den ena datorn? Har sökt runt lite men inte funnit någon förklaring ännu. Någon annan som fått en uppdatering av själva programet? xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Ja, 1.0.1500.0 är aktuell version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted August 20, 2009 Author Share Posted August 20, 2009 Ja, 1.0.1500.0 är aktuell version. Tack Dock undrar jag varför frågan bara kom på ena datorn, har väntat sen i förmiddags på att samma fråga skall komma på burk #2 och #3 men nej, inte ännu. xp/na Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Dock undrar jag varför frågan bara kom på ena datorn, har väntat sen i förmiddags på att samma fråga skall komma på burk #2 och #3 men nej, inte ännu. Har du kört Windows/Microsoft Update? Uppdateringen hittas under Optional updates. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Klicka på pilen till höger om Help, Upgrade Microsoft Security Essentials… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Nu funderar jag på om räkningen går uppåt eller neråt för jag har högre version än er se bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Du har den läckta betaversionen från 14 juni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted August 20, 2009 Author Share Posted August 20, 2009 Du har den läckta betaversionen från 14 juni. Vad är det som har läckt? Tack, fö, det gick att uppgradera med den knappa. xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Den version PCGuiden har (1.0.2140.0) läcktes ut strax innan den första officiella betan (1.0.1407.0) släpptes. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?s=&...st&p=128226 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Jag vet inte vad som är nytt i 1.0.1500.0, men det är lika lätt att avsluta båda processerna (msseces.exe och MsMpEng.exe), med t.ex. Aktivitetshanteraren, som tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Du har den läckta betaversionen från 14 juni. Är det någon fara att använda den eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 Är det någon fara att använda den eller? Jag vet inte, håller mig till den versionen som gick att ladda hem från början via deras sida iaf allt är väl på egen risk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Misstänker att 1.0.2140.0 (programmet) inte uppdateras? Möjligt också att du när som helst blir utan definitionsuppdateringar, vem vet? Rekommenderar den officiella betan, som uppdateras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Rekommenderar den officiella betan, som uppdateras. Har du något versionsnummer på den officiella betan, tack? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Den som kan laddas ned är 1.0.1407.00, och den kan uppdateras till 1.0.1500.0. Om det någonstans är möjligt att ladda ned 1.0.1500.0 vet jag ej. Det går ju inte att få någon information från Microsoft. ”Not available in your country or region” har jag ingen glädje av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Den som kan laddas ned är 1.0.1407.00, och den kan uppdateras till 1.0.1500.0.Om det någonstans är möjligt att ladda ned 1.0.1500.0 vet jag ej. Det går ju inte att få någon information från Microsoft. Not available in your country or region har jag ingen glädje av. Eftersom det är ett stängt betaprogram så finns nya versioner för nedladdning på t.ex Microsoft Connect... för dom som har ansökt och blivit antagna som betatestare alltså...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Då läcker väl någon snart 1.0.1500.0. Eller troligen har det redan hänt. Softpedia har alltjämt 1.0.1407.00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fader Alex Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Vad ska man välja för att trycka in Windows Security Essentials i Live messenger/MSN? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fader Alex Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Vad ska man välja för att trycka in Windows Security Essentials i Live messenger/MSN? EDIT Och finns det language pack alls på svenska? Eller e det för tidigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Litet test av nya betan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 När jag använder Windows Security Essentials som antivirus program, så blir Windows defender avaktiverat. Undrar varför det är så? Någon annan som märkt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 När jag använder Windows Security Essentials som antivirus program, så blir Windows defender avaktiverat.Undrar varför det är så? Någon annan som märkt det? Tja Det var enkelt att svara på då det inte behövs för programmet du har installerat gör samma sak som defender Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Ja, installationsprogrammet inaktiverar WD, om den är installerad/aktiverad (MSE ersätter WD), och aktiverar tjänsten automatiska uppdateringar, om den är inaktiverad. The program will disable Windows Defender, as it provides protection against malware, not limited to spyware and adware. http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Security_Essentials Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Aha Då vet jag det. Ville bara kolla så det inte bara var så för mig. Jag har väl missat informationen om det kanske Edited August 28, 2009 by Lasseska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Aha Då vet jag det. Ville bara kolla så det inte bara var så för mig. Jag har väl missat informationen om det kanske Jepp det var det finstilta under det finstilta Nu skall jag iväg och se på Färjestad - Malmö i ishallen i KIL Match start 19:00 Så en bira blir det nog innan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts