Gå till innehåll

Microsoft Security Essentials


Recommended Posts

Angående uppdatering av M-S-E, varje gång som programmet installeras efter att ha downloadats, så tar installationen all kraft från processorn ett antal sekunder i anspråk. Väldigt jobbigt, att klicka på något man vill öppna och köra under tiden uppdateringen pågår. Några flera som upplever samma sak??

Jag har BETAT detta prg och har skrivit te-backs, men ej fått något svar på detta?!.

Någon som kan (,) med ett bra svar? Inom parantes=komma, inget annat! :P

Om inte jorden går under i kväll, så skall NI ha en riktigt bra höst-helg!

Mvh//sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 67
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Man kan uppdatera MSE med hjälp av en kommandorad (cmd). Klistra in följande sträng i ett textdokument och spara den som t.ex. mseupdate.cmd

"%ProgramFiles%\Microsoft Security Essentials\MpCmdRun.exe" -SignatureUpdate

Kommandofilen kan sedan schemaläggas, om man så önskar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registertricket fungera bra. 2 gånger har Definition Updates uppdaterats hittills i dag. Jag behöver inget göra, utan det sker i bakgrunden.

Jo, det fungerar! Den som är duktig på att scripta kan använda det här kommandot i ett script som gör uppdateringen osynlig... om man vill slippa se kommandotolken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går ju inte att ladda ner nu för oss svenskar!?! "Not available in your country or region

You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials."

Hoppas de fixar det till den 22:e då Windows 7 släpps.

Kanske Stenis vet något om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Går ju inte att ladda ner nu för oss svenskar!?! "Not available in your country or region

You appear to be in a country or region where Microsoft Security Essentials is not available. Thank you for your interest in Microsoft Security Essentials."

Hoppas de fixar det till den 22:e då Windows 7 släpps.

Kanske Stenis vet något om detta?

Den här sidan fungerar att hämta ifrån.

http://www.microsoft.com/security_essentia...t=en-us&s=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass pålitligt & bra är detta program egentligen?

Jag kan inte ändra uppdaterings intervallen heller

trots att jag ändrat till full behörighet.!?

Vad ska man ändra till om man vill att den ska uppdatera varannan timme?

Redigerad av vajlent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass pålitligt & bra är detta program egentligen?

Det kommer troligen att användas av många, vilket gör molnfunktionen, och därmed detektionen, bättre.

MSE kommer säkert att användas då virusmakarna betatestar sina nya skapelser… Och att MSE inte skyddar sina egna processer från att avslutas är oroande. Slinker något otyg förbi MSE, kan det stänga av skyddet… De flesta program försöker åtminstone skydda sig mot detta, och brukar lyckas, om det inte installeras en ondsint drivrutin, som kan göra vad som helst i systemet…

Annars är väl MSE ungefär lika (o)pålitligt som andra program av samma typ (reaktivt skydd): upptäcker och stoppar en del, missar och släpper förbi en del. Jag skulle inta använda det (eller något annat AV) ensamt, utan komplettera med HIPS (proaktivt skydd). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta!?! Programmet är väl ute i full-version redan.

Microsoft kallar det här "An Ongoing Beta Program" och har skickat ut personliga inbjudningar (bland annat till de som var med i betaprogrammet för Windows 7). Det kommer att komma A Public Preview 2010 där de som inte kan, inte har blivit utvalda och alla andra får möjlighet att testa och jobba med den NYA versionen av MSE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Citat Vajlent" Hur pass pålitligt & bra är detta program egentligen?

Jag har använt M-S-E sedan det kom ut och det har fungerat klanderfritt för min del. Det enda jag hakar upp mig på, är när installationen utförs, då stannar allt annat upp. Går ej att göra något annat i ca:5-10 sek. Bara att invänta tills installationen är klar, annars inga problem, vad jag märkt.

Detta är nuvarande version:

Microsoft Security Essentials Version: 1.0.1611.0

Antimalware Client Version: 2.0.6212.0

Engine Version: 1.1.5101.0

Antivirus definitions: x.xx.xxx.x

Antispyware definitions: x.xx.xxx.x

Nu blev det bättre! :P

Mvh// Sunshine

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...