Gå till innehåll

Minska/öka fördröjningen av Förhandsvisningen i aktivitetsfältet


e-son

Recommended Posts

Precis som det tar för lång tid innan miniatyrbilderna över aktivitetsfältet visar sig, tar det också för lång tid att förhandsvisa det fönster man valt, när man för pekaren upp till miniatyrbilden av nämnda fönster. Vad som sker är att alla andra fönster blir transparenta, och endast det valda fönstret visas i sin helhet... kallat "Live Preview" på engelska. Det tar alltså lite väl lång tid innan detta autokommando verkställs... tycker åtminstone jag, och säkerligen många andra. Nu vet jag inte vad default-värdet är på denna funktion men man kan ju misstänka 400 ms, eftersom det är standardfördröjning för att visa miniatyrerna, och precis som med miniatyrerna kan man sänka (eller öka) denna tid med följande enkla registertillägg. Jag har valt att sätta värdet till 80 ms även här... samma som jag satte på miniatyrfördröjningen alltså, men det går så klart att välja ett annat värde för den som så önskar!

ThumbnailLivePreviewHoverTime80.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"ThumbnailLivePreviewHoverTime"=dword:00000050

ResetThumbnailLivePreviewHoverTime.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"ThumbnailLivePreviewHoverTime"=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som det tar för lång tid innan miniatyrbilderna över aktivitetsfältet visar sig, tar det också för lång tid att förhandsvisa det fönster man valt, när man för pekaren upp till miniatyrbilden av nämnda fönster.

Kan det inte bero på ens system och eller ens subjektiva uppfattning på vad som är lång tid?

Jag kan inte på något sätt säga att det tar lång tid. Miniatyrerna dyker upp så fort jag sätter muspekaren på en ikon i taskbaren. Likaså att låta förhandsvisa det fönster man valt efter att fört muspekaren till miniatyrbild av nämnt fönster. Kan inte förstå att det ska kunna gå fortare.

Nåväl, allt är relativt.

Det jag inte är nöjd med i W7 är att det är för många moment att få upp IE från taskbaren till skrivbordet. Jag måste sätta muspekaren på IE-ikonen, sedan föra upp muspekaren på en miniatyr och därefter klicka.

I XP och Vista var det bara att klicka på IE-ikonen, så fanns IE på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bero på ens system och eller ens subjektiva uppfattning på vad som är lång tid?

Helt riktigt att det är var och ens subjektiva uppfattning som avgör här... själv tycker jag att 400ms är eoner av tid....! :rolleyes:

I XP och Vista var det bara att klicka på IE-ikonen, så fanns IE på skrivbordet.

Så fungerar det även i W7... åtminstone hos mig! Jag kan dessutom trycka ner knappen på ikonen, dra uppåt, och släppa på rätt genväg i hopplistan! ...Suverän funktion! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fungerar det även i W7... åtminstone hos mig! Jag kan dessutom trycka ner knappen på ikonen, dra uppåt, och släppa på rätt genväg i hopplistan! ...Suverän funktion! ;)

Klickar jag på IE-ikonen, så händer inget annat än att miniatyrerna visas. Och då måste jag sätta muspekaren på någon av dem och klicka för att få upp IE. Jag har alltså ett antal flikar på IE. Har jag inga flikar, då öppnas IE på skrivbordet när jag klickar på ikonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klickar jag på IE-ikonen, så händer inget annat än att miniatyrerna visas. Och då måste jag sätta muspekaren på någon av dem och klicka för att få upp IE. Jag har alltså ett antal flikar på IE. Har jag inga flikar, då öppnas IE på skrivbordet när jag klickar på ikonen.

Ok... jag vet inte om det gör någon skillnad men jag har alltså bockat av bägge rutorna under Sekretess i Egenskaper för Aktivitetsfältet och startmenyn, och jag har endast fastnålade "flikar" i hopplistan... d.v.s sådana som jag själv har dragit ner till ikonen, och inte alla dom senaste webbsidorna som jag besökt... vilket annars är standard!

Edit:

Nu är vi nog väldigt mycket "Off Topic"! ;)

Edit 2:

En kompis hade samma "fel"! Han bockade ur "Animeringar i Aktivitetsfältet och startmenyn" i Prestandaalternativ... sen fungerade det!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...