darramonde Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 För ett tag sedan installerade jag Styler toolbar för att jag ville prova på att ha lite Vista-feeling till XP. Klantigt nog gjorde jag ingen registerbackup....Efter ett tag ville jag åter använda XP:s Lunatema.... Det visade sej att Styler toolbar har ersatt samtliga förinstallerade teman som medföljer XP med undantag av Windows Classic. Windows Classic är förmodligen det fulaste som någonsin installerats i en dator. Huvva, Jag får rysningar av blotta tanken... Utöver detta så blev uppstart av datorn mycket långsammare med Styler toolbar. Hur gör jag får att återställa XP:s originaltema/knappar/fönster? Jag har tyvärr inte tillgång till XP:s orginalinstallationscd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darramonde Posted August 24, 2009 Author Share Posted August 24, 2009 Ok, nu är problemet är löst. Jag hittade en guide om hur att hotta upp windowstemat (http://www.webbrick.se/tipsotricks/85-snygga-till-windows-xp-med-en-theme-snabbt-och-enkelt.html). Jag har nu avinstallerat Styler toolbar vilket gör att uppstarten av datorn är märkbart snabbare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 För framtida referenser så är Styler Toolbar bra att ändra just knapparna i explorer och internet explorer. Att använda Styler Toolbar till teman är verkligen skräp... som du säger så segar det ner prestandan avsevärt. Sätt Styler i TB-mode och använd en vanlig UX Theme Patch för att växla teman... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts