Flax Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Ett litet tips om Windows 7. Det finns fler bakgrunder till Windows 7 Gå till (Ordna Mapp och sökalternativ Visning och klicka visa dolda filer och klicka bort dölj skyddade operativsystemfiler och verkställ. Gå sen till Windows mappen och leta upp Globalization mappen och MCT mappen där finns många fina bakrunder. Flax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Ett litet tips om Windows 7.Det finns fler bakgrunder till Windows 7 Gå till (Ordna Mapp och sökalternativ Visning och klicka visa dolda filer och klicka bort dölj skyddade operativsystemfiler och verkställ. Gå sen till Windows mappen och leta upp Globalization mappen och MCT mappen där finns många fina bakrunder. Flax Är det där de nationella motiven finns? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flax Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 Japp Flax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 De finns inte kvar i svensk RTM, bara som information. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 De finns inte kvar i svensk RTM, bara som information. Är det Australien och Nya Zeeland och det som efterfrågas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flax Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 Jag kör den Engelska versionen av Windows 7 med svenskt språkpaket och där finns bakgrunderna. Flax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Jag kör den Engelska versionen av Windows 7 med svenskt språkpaket och där finns bakgrunderna.Flax Ja det är riktigt, i den engelska finns de kvar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Jag kör den Engelska versionen av Windows 7 med svenskt språkpaket och där finns bakgrunderna.Flax Jag kollar ikväll. Under tiden så undrar jag följande: 1. Någon som vet om Microsoft kommer att lägga ut nordiska teman/bakgrunder för Windows 7 som man kan ladda ner från deras sidor precis som man gjorde till XP och Vista? 2. Någon som vet om Microsoft nationellet eller internationellt har utlyst en liknande fototävling som VISTA BLISS för Windows 7? Jag har länkarna till Australiens, Nya Zeelands och Singapores bidrag till Vista och de bilderna är jättehärliga. 3. Någon som vet vem som är Windows 7:s officielle (bakgrunds)fotograf? Kan det återigen vara Hamad Darwish, som gjorde de fem bakgrunderna till Vista och sedan släppte ytterligare cirka 20 bakgrundesbilder, som man kunde ladda ner gratis från hans hemsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 det finns nu 20 länder med egna wallpapers att ladda ner http://www.mydigitallife.info/2009/04/28/1...-free-download/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 det finns nu 20 länder med egna wallpapers att ladda nerhttp://www.mydigitallife.info/2009/04/28/1...-free-download/ Har laddat ner men ej vecklat ut ännu. Såg bland annat på Korea. snyggt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 (edited) 3. Någon som vet vem som är Windows 7:s officielle (bakgrunds)fotograf? Kan det återigen vara Hamad Darwish, som gjorde de fem bakgrunderna till Vista och sedan släppte ytterligare cirka 20 bakgrundesbilder, som man kunde ladda ner gratis från hans hemsida? http://www.neowin.net/news/main/09/08/27/m...-windows-7-wall Edited August 30, 2009 by LightningStrike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 1. Någon som vet om Microsoft kommer att lägga ut nordiska teman/bakgrunder för Windows 7 som man kan ladda ner från deras sidor precis som man gjorde till XP och Vista? Vad jag hört tidigare så är det inte aktuellt med teman för Sverige eller de nordiska länderna, tyvärr. Jag kan återkomma med ett mer definitivt svar senare i veckan som kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts