Gå till innehåll

trådlösa internet krånglar


Recommended Posts

Hej, sen ett tag tillbaka installerade jag om datorn och efter det har internet krånglat rejält i min familjs nätverk.

Hemma hos mig kopplar den upp sig utan problem, jag lär dock tillägga att detta endast händer efter att haft datorn i vänteläge

och just hemma hos mina föräldrar. Datorn jag använder är en ASUS Notebook A3Hf (länk finns här: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321525).

Jag använder windows egna program för att ansluta till internet plus "Windows Wireless Console2" som medföljer datorn. Någon som kan hjälpa mig lösa detta konstiga problem? // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar inte vara bra att ha igång två program som hanterar det trådlösa nätverket, då kan det bli konstiga krockar. Utan har Asus skickat med ett program för att hantera trådlösa nätverk så bör man stänga av XPs eget.

okej, då förstår jag inte riktigt hur jag ska få det att fungera då ASUS program bara är för att sätta på och stänga av trådlösa. Kanske var otydlig med det i tidigare post, har dock snabbknappar på tangentbordet för detta oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var ju en annan sak. Vi har (haft) bärbara datorer där det ingår ett komplett program för att hantera trådlösa nätverk, hitta, ansluta, konfigurera.

Har du hämtat hem de senaste drivrutinerna från Asus webbplats?

nej, de har jag däremot inte prövat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...