__087 Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Hej, jag har en ASUS Notebook A3Hf som jag haft i ca 3 år nu. Datorn börjar fungera sämre och sämre, jag har funderat lite och skulle nog faktist vilja rusta upp dom brister datorn har. Skulle behöva lite tips och råd av kunnigt folk, har googlat runt lite på bl.a ny tangentbordsknappar men utan träff Dom grejer jag känner att jag vill rusta upp är: TangenterLim som fungerar för att klistra fast plast som lossnat till skärmenskruvareventuellt nytt batteri är tacksam för alla svar. Vänliga Hälsningar, __087 Edited August 28, 2009 by __087 förtydligad rubriken /Mickilina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 (edited) Nytt tangentbord, batteri och skruvar borde väl gå att få tag på.. men måste få undra vad det är för plastbitar du ska limma på skärmen? bildytan? Kolla med: http://www.asusparts.eu/ dem har det mesta för ASUS, har för mig att företaget är beläget i Linköping. Edited August 28, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 28, 2009 Author Share Posted August 28, 2009 Nytt tangentbord, batteri och skruvar borde väl gå att få tag på..men måste få undra vad det är för plastbitar du ska limma på skärmen? bildytan? Kolla med: http://www.asusparts.eu/ dem har det mesta för ASUS, har för mig att företaget är beläget i Linköping. tack så mycket för de tipset plasten som sitter runt skärmen om man säger så, skruvarna är paj och plasten lossnar hela tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted August 31, 2009 Author Share Posted August 31, 2009 tack så mycket för de tipset plasten som sitter runt skärmen om man säger så, skruvarna är paj och plasten lossnar hela tiden någon som kan tipsa om bra lim? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Karlssons klister? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogerty4evr Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 någon som kan tipsa om bra lim? Visst, Mekonomen har detta: Karosseri/Plastlim / Lim/tätning Artikelnr: 41-TE392 Artikel: Kraftlim Beskrivning: Terostat 9220 Fabrikat: Patron 310 ml Fabrikat: Teroson Info: Enkomponent kraftlim. Används överallt där en säker och varaktig limfog erfodras. Limmet är silikon- lösningsmedels- och isocyanafritt. Har ett brett vidhäftningsspektrum utan primer, har hög begynnelsehållfasthet. Den har utmärkta tätningsegenskaper och snabb genomhärdning, den blir hårdelastisk. Resultatet blir som svetsat och har hög åldrings, väderleks, UV- och saltvattenbeständighet. Info: Svart Info: Teroson Pris: 269.00 kr Attans bra lim. Vi använder det ofta på mitt jobb(bilskadereparatör) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 Visst, Mekonomen har detta: Karosseri/Plastlim / Lim/tätning Artikelnr: 41-TE392 Artikel: Kraftlim Beskrivning: Terostat 9220 Fabrikat: Patron 310 ml Fabrikat: Teroson Info: Enkomponent kraftlim. Används överallt där en säker och varaktig limfog erfodras. Limmet är silikon- lösningsmedels- och isocyanafritt. Har ett brett vidhäftningsspektrum utan primer, har hög begynnelsehållfasthet. Den har utmärkta tätningsegenskaper och snabb genomhärdning, den blir hårdelastisk. Resultatet blir som svetsat och har hög åldrings, väderleks, UV- och saltvattenbeständighet. Info: Svart Info: Teroson Pris: 269.00 kr Attans bra lim. Vi använder det ofta på mitt jobb(bilskadereparatör) [/quote okej, tack så mycket ska genast kasta ett öga på detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts