Manneman Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) Har ett delikat problem... Min son har en Laptop LG LW65... Han satt och arbetade på den igår kväll och allt var som det skulle. Inga problem alls. På morgonen när han trycker igång datorn så händer INGET mer än att det piper en serie med korta och långa signaler från den. Inga fläktar går igång eller så... man kan öppna dvd-släden men inget mer. Det enda som är att anmärka på rent hårdvarumässigt är att batteriet är tämligen dåligt på den och att han alltid kör den med laddaren i. Vad kan detta vara? När väl pipandet börjar så kan man inte få det att sluta utan att plocka ut batteriet. Så fort batteriet sätts in igen så börjar pipet. Någon som känner igen detta? //Mange Edit: Alltså... har aldrig varit med om liknande. Jag trodde inte ens att det gick... menjag satte i nätsladden/laddare när batteriet var bortplockat och DÅ gick datorn igång. Är det brukligt? Jag trodde ärligt talat att en bärbar inte skulle kunna gå utan att batteriet satt i... Edited September 3, 2009 by Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) Du kan kolla vad "pipandet" betyder på t.ex nedanstående sida... det är nämligen felkoder! http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami Edited September 3, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 Den sidan har jag nu lagt som en referens till framtida problem... hurvida det stämmer 100% är jag osäker på. Pipen på sonens dator var nämligen 1 lång och tre korta. Enligt det schemat som du länkade till ska det vara ett minnesproblem alternativt grafiken. Om det härstammar direkt till att datorn ej fått spänning vat jag inte. Nu fick vi igång datorn efter att ha plockat ut batteriet och endast kör på laddaren. Jag trodde inte det var möjligt på en bärbar... men nu funkar det iaf. Får införskaffa ett nytt batteri. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts