zen-TAO Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Hej. Lyssnar på web-radio i datorn. Började relativt nyligen. Men: Upplever ibland att sändningen liksom "hackar". Om det var en "vanlig" radio kanske man skulle kalla det störningar eller dålig antenn. (Det här händer oftare med P4 Stockholm än med P3.) Men jag undrar om det kan bero på med vilken hastighet sändningen strömmas? Jag har RealPlayer och det står 96,5 kbps i rutan för "spelaren". Min fråga gäller vilken hastighet som är bäst? (Om det nu nu är "problemet" eller om det ö.h.t spelar någon roll.) Tackar på förhand för era svar. Hälsningar zenTAO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jag har inga problem med SR Webbradio. Testa att byta från Real Audio till Windows Media (tryck på Inställningar). Bredband har jag valt, och då ligger överföringen på mellan 11 och 14 KB/s (enligt NetWorx). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jag har RealPlayer och det står 96,5 kbps i rutan för "spelaren".Min fråga gäller vilken hastighet som är bäst? Om du vill jämföra kvaliteten på utsändningen på samma kanal så kan jag föreslå programmet Screamer Radio (nedladdas från www.screamer-radio.com). Speciellt om du är intresserad av att spela in radioprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jag anväder Stream Portal, webbradio och tv i samma (använder dock bara radio) har massa stationer och fungerar perfekt. Det är en gadget så den ligger på skrivbordet http://www.tim-international.net/streamportal/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts