franssonlotta Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Hej och hoppas på snar hjälp! Har ett bekymmer - min stora bildskärm har hamnat "liggande " (sedan en städning av tangentbordet Nu hittar jag inte vart jag kan återställa problemet . Är tacksam för hjälp //Lotta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 (edited) Hej Lotta! Om du går in via Kontrollpanelen i XP, så bör du kunna hitta antingen ett program där du har inställningar för just ditt grafikkort (om du använder ett sådant?) I annat fall så söker du dig in till ett alternativ på kontrollpanelen som har med maskinvara att göra och speciellt det som är kopplat till skärm (brukar synas ganska lätt på ikonen) Just nu sitter jag själv med Windows 7 så jag blandar ihop de exakta namnen lite för XP..Men kan återkomma om en stund då jag kollat upp detta Edit: Man kan hitta dessa inställningar genom -> Kontrollpanelen -> Utseende och teman (ikon av en bildskärm). Längst ner på sidan klickar du på "Bildskärm" Du får nu upp en liten ruta "Egenskaper för bildskärm" Välj nu fliken Inställningar och klicka därefter på knappen lite längre ner "Avancerat" Nästa inställningsruta som ska komma fram avser just den skärm du har och den eventuella programvara som finns installerad för grafikkort/bildskärm. Eftersom jag inte vet vad du använder på datorn så kan jag bara ge dig tippset att leta efter en inställning som har med bildskärms-orientering att göra med kanske olika "grad" alternativ. Möjligtvis en liten bild med en skärm och pilar i olika riktningar. Hoppas allt löser sig! Edited September 7, 2009 by Opptokoppter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Kan det vara så att du behöver trycka Ctrl+Alt+någon av piltangenterna? Har för mig att det är Intels snabbgenvägar för att rotera skärmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts