Gå till innehåll

Märklig sak med Service packs till Vista!


Silenz

Recommended Posts

Min dotter fick en Vista upgrade för 1 år sedan (32 bit). När Sp2 släpptes lyckades jag aldrig installera sp2 via updaten men datorn var seg och hade haft Xp installerat länge före så jag tänkte göra en ominstallation.

Sagt och gjort sen när jag går in på updaten efter installation får jag 82 updates först som tar en jädra tid att installera sen efter det får jag ca 10 updates till.

Hur som helst sen när jag går in på Välkomst centret står inget om att nåt sp är installerat som det gör ppå tex min bärbara. Där står det SP2.

Kan inte heller se på granska updateringar att sp2 skulle vara installerat däremot finns inga fler updates!!??

Nåt fel eller någon som vet varför?

Om jag går på system verktyg och system info står det Operativ system Windows Vista Version 6.0.6000 build 6000???

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter fick en Vista upgrade för 1 år sedan (32 bit). När Sp2 släpptes lyckades jag aldrig installera sp2 via updaten men datorn var seg och hade haft Xp installerat länge före så jag tänkte göra en ominstallation.

Sagt och gjort sen när jag går in på updaten efter installation får jag 82 updates först som tar en jädra tid att installera sen efter det får jag ca 10 updates till.

Hur som helst sen när jag går in på Välkomst centret står inget om att nåt sp är installerat som det gör ppå tex min bärbara. Där står det SP2.

Kan inte heller se på granska updateringar att sp2 skulle vara installerat däremot finns inga fler updates!!??

Nåt fel eller någon som vet varför?

Om jag går på system verktyg och system info står det Operativ system Windows Vista Version 6.0.6000 build 6000???

om du tar egenskaper på den här datorn,

står det SP1 där, om inte, har för mig man måste ha SP1 först innan man kan uppdatera till SP2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under vissa omständigheter, exempelvis att du har en felaktig drivrutin på din dator, så kommer varken SP1 eller SP2 att erbjudas. Jag rekommenderar att du då tar hem först SP1 och installerar det manuellt via Microsoft Download Center (SP1: http://www.microsoft.com/downloads/details...a-09146a0ba746)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...