Gå till innehåll

Installationsspråk


benonikenobi

Recommended Posts

Hej.

Jag undrar om någon vet hur Ultimate-versionen fungerar när det gäller språkdelen.

Är det så att man kan välja språk direkt när man installerar eller är det något man får ändra

efter installationen.

Funderar nämligen på att beställa från Amazon.uk och då är det ju så klart på engelska, men vill gärna

ha det på svenska direkt.

Nån som vet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert jättelätt. Jag bara funderar på om man installerar på engelska och väljer svenska i efterhand, blir allt verkligen helt ändrat till svenska eller är det bara "påklistrat" svenska. Allt i windows kanske står på svenska, men om jag installerar andra program, kommer de att visa ex sökvägar och dylikt på svenska eller går de på installationsspråket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du win7 får du det på det språk du beställer. Installationen sker på detta språk och windows gränssnitt är på detta språk.

Till Ultimate-versionen kan du sedan köpa till språkpack, tex på svenska som gör att du kan växla mellan grundspråk (tex eng <-> sve).

Alla applikationer du installerar får det språk som den applikationen stöder. En del är flerspråkiga, medan de flesta bara stöder ett språk. Det påverkas inte av Windows språk, annat än i gemensamma dialogrutor som tex kan vara öppna fil eller skriva ut.

Min rekommendation: kör med engelska rakt igenom så slipper du fundera. Vis av tidigare versioner (läs XP) kan det bli lite hippsomhapp med översättningen/blandningen av språk i vissa lägen.

/Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Ultimate-versionen kan du sedan köpa till språkpack, tex på svenska som gör att du kan växla mellan grundspråk (tex eng <-> sve).

/Gunnar

Tror inte man behöver "köpa" språkpaketet,är väl bara att ladda ner ifrån Windows update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha det på svenska direkt så ta din engelska Windows och montera install.wim-filen som innehåller alla installationsfiler och installera språkpaketet som du laddat hem fristående direkt i imagen och stäng den sedan. Ersätt den befintliga install.wim-filen och installera sedan genom att bränna ut en ny skiva, köra installationen från USB eller direkt från hårddisken. Om du gör på det viset får du välja språk relativt tidigt i installationen och får då allt från den brytpunkten och framåt på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...