Jump to content

Program för att koppla upp Huawei E220 modem

Recommended Posts

Hej,

jag har ett Huawei E220 modem som jag fick när jag tecknade ett Tre-abonnemang. Då Tre strulade så skaffade jag ett abonnemang hos Telenor, låste upp modemet och det funkar nu med Telenor-kortet. Problemet är dock att jag måste använda Tres mjukvara för att koppla upp mig då de program som finns på Telenors hemsida endast fungerar med den modell dem kör på modemen. Tyvärr så växlar modemet mellan turbo-3G ocg 3G som det är nu. Har varit i kontakt med telenor och enligt dem är det inget fel på nätet bla bla bla. Tänker att det kanske är problem med mjukvaran. Är det någon som vet ett bra program för att koppla upp sig via ett Huawei E220 modem med?

Tacksam för svar

Tack på förhand!

• 2 weeks later...
Tänker att det kanske är problem med mjukvaran. Är det någon som vet ett bra program för att koppla upp sig via ett Huawei E220 modem med?

Har du kollat på BÅDE Telenors hemsida och hos Huawei efter uppdateringar till just E220 modemet? Det kanske är det som behövs för att det skall bli stabilt? Och eftersom du skrev att det strulade hos TRE så kanske ditt strul hade något med modemet att göra? Kanske ett sjukt modem? Finns det någon möjlighet att du kan få hjälp av telenor att testa med ett liknande modem för jämförelse?