Gå till innehåll

Dokument öppnat och sparat från mail


Recommended Posts

Hej,

jag har ett problem jag inte lyckats hitta någon lösning på trots idoget letande. Jag öppnade ett word dokument som var bilaga i ett mail som kom via windows mail. Jag jobbade och skrev ett par sidor och tänkte inte på att "spara som" utan valde bara att spara. Nu är det borta och jag hittar inte det. Det finns inte heller under "senaste använda dokument". Hittar inte heller det i sökfunktionen. Jag har försökt öppna andra dokument och skrivit ett unikt ord och sökt på det genom sökfunktionen för att lokalisera var dokumenten hamnar någonstans men hittar inget. Misstänker att det är i någon mapp med temporära filer men var i hela friden finns den? Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kika i c:\windows\temp

alt c:\användare\användarnamn\application data\local\temp

i någon av dessa mappar kan det finnas en dold fil med word ikon) och ett konstigt filman som du med lite tur kanske kan öppna och hitta din text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Tack!

Lösningen är ev här alt c:\användare\användarnamn\application data\local\temp

Det verkar finnas tmp filer med aktuella datum. problemet är bara att komma åt filen .. jag kommer inte åt filen gernom att öppna i word. Det synns inte något appdata eller applicationsdatafil i mappen användarnamn. Däremot så om jag söker i startmenyn eftter appdata kommer jag åt filler i tempmappen men de går inte att öppna. Word öppnas men säger att det är upptaget av annat program eller användare. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det synns inte något appdata eller applicationsdatafil i mappen användarnamn.

Du behöver ställa in Utforskaren/Datorn så att du ser dolda filer.

Verktyg - Mappalternativ - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Det verkar finnas tmp filer med aktuella datum. problemet är bara att komma åt filen .. jag kommer inte åt filen gernom att öppna i word.

...

Word öppnas men säger att det är upptaget av annat program eller användare. Vad göra?

Först kopiera filerna till Skrivbordet eller någon annan mapp så att de ursprungliga finns kvar.

Jag vet inte men du kan ju pröva med att byta filändelsen, som väl är tmp, till doc. Om filnamnet börjar med ~ så ta bort det.

Om det inte hjälper så kan du ju se om OpenOffice.org kan öppna filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...