Jump to content

Favoritcenter saknar historiken

Radiogogo

Recommended Posts

Hej!

Har försökt att söka efter info men ingen verkar ha haft samma problem tidigare, ber ändå om ursäkt om jag missat tidigare inlägg / svar.

Sedan några veckor så har jag förlorat, i praktiken, all historik över tidigare besökta platser. Jag har inte ändrat några inställningar och de jag har över cookies och webbhistorik är 1024mb samt tre dagar. Däremot har det de senaste två veckorna varit frekventa uppdateringar från Microsoft.

Någon enstaka dag så har det funnits några "sparade" sidor i historiken från två dagar tidigare men inte dagen innan - väldigt mystiskt - dessutom så är inte ens den listan fullständig och visar kanske fem eller sex besökta sidor.

Hoppas att det finns någon enkel förklaring eller om inte annat en enkel lösning på detta då det är synnerligen irriterande att inte kunna återvända till en sida man besökt utan att behöva göra den till favorit.

Tacksam för all hjälp!

Hej,

Välkommen till forumet :D

Jag antar att du har ie8, eftersom du inte skriver något annat.

Då ska du ha 50mb som standardutrymme till temporära filer.

Hur är historiken inställd, 20 dagar och hur ofta töms cachen?

Hej,

Välkommen till forumet :D

Jag antar att du har ie8, eftersom du inte skriver något annat.

Då ska du ha 50mb som standardutrymme till temporära filer.

Hur är historiken inställd, 20 dagar och hur ofta töms cachen?

Hej och tack!

Ledsen, glömde nämna det, har ie7. Ska försöka ändra till 50mb för att se om det blir någon ändring. Historiken är inställd för tre dagar. Cachen vet jag inte när den töms såvida du inte menar "temporära internetfiler" som är inställd på "varje gång jag besöker sidan".

Tack på förhand!

Lite konfunderad är jag nu... du skriver i forumsdelen Windows 7... och där är ie8 standard i installationen.

Har du avinstallerat ie8 för att installera ie7, knappast troligt.. eller hur :)

Har du uppgraderat från vista till W7, och använder tidigare installerat ie7?

Om så, råder jag dig att uppdatera till ie8, det gör jag i alla fall... uppdatera till ie8 :) mycket bättre än ie7.

Om du vill, kan du skriva vad din dator består av i signaturen, så är det lättare att hjälpa från början.