Gå till innehåll

Ominstallation av XP stannar


Chris600

Recommended Posts

Igår så skulle jag uppdatera lite drivrutiner till mitt moderkort ( Asus M2N68 Vm tror jag det heter). Installerade drivrutinerna utan problem och datorn skulle startas om...då börjar problemen. Wndows kan inte starat rätt utan en massa program poppar upp döär det står att dom inte kan starat och det är runtimeerro mm. Testade att sratat om windows några gånger men samma varje gång. Det komme rupp en stund efetr att windows startat något om att "datorn kommer att startas för RCP har har avslutats plötsligt" eller nåt sånt...en röd ruta on en nedräkning. Försökte äver köra systemåterställning men det programmet startade inte.

Då väljer jag att köra en ominstallation av windows. Ändrar om i Bios så att datorn startar om från CD...sätter in XP pro skivan och väljer installarera och sen reparera. Kör den och det funkar ok och så skall datorn startas om. Då tar jag ut Cd och datorn kör igång på hårddisken...då komme rdet in på installationsrutan för Windows och ber mig sätta i cd:n igen. Då fortsätter installatione och det står 39min kvar.....men där blir den stående händer inget mer...väntade i flera timmar men inget.

Testade att starta om datorn men kommer till samma ställe. Testade också att starat om från CD skivan men hamnar på samma ställe igen. Allt är inte låst för det rullar på den texten i installationsprogrammet där det står alla nya finesser om XP. Men dom rullar bara på om och om igen.

Har 2 partitioner på hårddisken en med alla program och windows och en med "mina dokument."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen lyckats gör en ny installation av Windows.

Det enda som jag skulle vilja hämta nu innan jag installerar om alla program är mailen. Jag har kört Office 2007 och själva Office ligger ju kvar. Men det går ju inte att starta eftersom det inte är installerat i denna installation av Windows.

Finns det något sätt att kunna kopierat ut dom mail som ligger där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen lyckats gör en ny installation av Windows.

Det enda som jag skulle vilja hämta nu innan jag installerar om alla program är mailen. Jag har kört Office 2007 och själva Office ligger ju kvar. Men det går ju inte att starta eftersom det inte är installerat i denna installation av Windows.

Finns det något sätt att kunna kopierat ut dom mail som ligger där?

Jag rekommenderar att du kopierar ut allt du vill ha kvar till en annan hårddisk/backupmedia och sedan formaterar om hela hårddisken. Detta för att slippa ha kvar dubbletter och gammalt skräp som inte går att köra vilket säkerligen leder till missförstånd och ytterligare problem.

För att spara informationen från Outlook måste du kopiera dina PST-filer. Dessa ligger under XP i följande sökväg: drive:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Läs länken för ytterligare info: http://office.microsoft.com/en-gb/outlook/...0669141033.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...