Jump to content

Ljudproblem

PCGuiden

Recommended Posts

hej

jag har ett par Logitech hörlurar med headset som man kopplar in i USB-porten

men det skrapar och låter som tusan. Kan det bero på att det är dubbla versioner i Enhetshanteraren?..

Eller är det något annat fel.

Vanliga lurar med 3.5 plubb låter bra lika så mitt x230 system funkar bra det är bara mina usb lurar som är knäppa

Låter så illa när jag snackar på Skype och lyssnar på musik

post-9713-1253282671_thumb.png

hej

jag har ett par Logitech hörlurar med headset som man kopplar in i USB-porten

men det skrapar och låter som tusan. Kan det bero på att det är dubbla versioner i Enhetshanteraren?..

Eller är det något annat fel.

Vanliga lurar med 3.5 plubb låter bra lika så mitt x230 system funkar bra det är bara mina usb lurar som är knäppa

Låter så illa när jag snackar på Skype och lyssnar på musik

Hej PC-G!

Om jag skulle ha detta fenomen, så skulle jag utan tvivlan gå in i enhetshanteraren och avinstallera båda dessa versioner. Därefter stänga ner datorn och starta om på nytt, så att datorn på nytt skulle söka efter ny programvara och få det som behövs för att driva, (just USB-headset) osv. Kanske onödigt att ha dubbelt?

Men så skulle dock jag göra.

Hoppas att Du får till det, det är irriterande att få skräpljud i lurarna.

Mvh// sunshine

Det blev så här vid avinstallation av de två som fanns och installation av en ny

samt kom det till några inställningar som inte funnits förut

Men Mina logitech hörlurar som jag behöver låter lika illa fortfarande

Mina små creative plugg låter ju bra som tur är...

post-9713-1253365004_thumb.png

post-9713-1253365008_thumb.png

Det blev så här vid avinstallation av de två som fanns och installation av en ny

samt kom det till några inställningar som inte funnits förut

Men Mina logitech hörlurar som jag behöver låter lika illa fortfarande

Mina små creative plugg låter ju bra som tur är...

God eftermiddag PC-G!

Har Du provat att justera inställningar i ljudenheten, högerklick på högtalaren och välja uppspelning? Under avancerat så finns möjlighet att välja från 16-bitars till 24-bitars uppspelning. Mitt ljudkort hade från början inställt på 16-bitars, men jag labbade lite och fann ut att det gick att använda 24-bitars studiokvalité och det blev bättre. Jag har bara ett ATI HD 2600 XT. Med lite testande av olika inställningar så kanske oljuden försvinner. Skriv upp inställningarna innan nya labb utförs, lättare att hitta tillbaka till inställningarna som var.

Vad jag kan komma på för tillfället, hoppas att det löser sig!

Mvh// sunshine

God eftermiddag PC-G!

Har Du provat att justera inställningar i ljudenheten, högerklick på högtalaren och välja uppspelning? Under avancerat så finns möjlighet att välja från 16-bitars till 24-bitars uppspelning. Mitt ljudkort hade från början inställt på 16-bitars, men jag labbade lite och fann ut att det gick att använda 24-bitars studiokvalité och det blev bättre. Jag har bara ett ATI HD 2600 XT. Med lite testande av olika inställningar så kanske oljuden försvinner. Skriv upp inställningarna innan nya labb utförs, lättare att hitta tillbaka till inställningarna som var.

Vad jag kan komma på för tillfället, hoppas att det löser sig!

Mvh// sunshine

Det var redan på 24 bits... 192kb versionen

Det var redan på 24 bits... 192kb versionen

OKIDOKI! Som jag tidigare skrivit, anteckna inställningar som det är idag och prova dig fram! Kan hända att man hittar rätt inställning till slut. Jag brukar inte fega när det gäller att labba, för det finns ju återställning innan man börjar göra förändringar i datorn. Ja, det var jag det, vet inte hur Ni andra brukar göra? Men bara att testa sig fram, som sagt/skrivits, det finns återställning......

Mvh// sunshine