MAUR24 Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Har laddat ner och installerat den senaste versionen av Windows Live Messenger, men när jag har skrivit in lösen och användarnamn och trycker på logga in så, ser det ut som att det ska funka, men fter ett tag kommer det upp ett felmeddelande om att windows live messenger comunition platform har lag av, vad beror det på och vad kan man göra åt det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Har laddat ner och installerat den senaste versionen av Windows Live Messenger, men när jag har skrivit in lösen och användarnamn och trycker på logga in så, ser det ut som att det ska funka, men fter ett tag kommer det upp ett felmeddelande om att windows live messenger comunition platform har lag av, vad beror det på och vad kan man göra åt det? Hej, gå till kontrollpanelen/program/Välj Windows Live och högerklicka, välj reparera! Borde få det att fungera! Om inte avistallera, starta om datorn och installera på nytt! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAUR24 Posted September 20, 2009 Author Share Posted September 20, 2009 Hej, gå till kontrollpanelen/program/Välj Windows Live och högerklicka, välj reparera!Borde få det att fungera! Om inte avistallera, starta om datorn och installera på nytt! Mvh Mats H Har även en dator med xp som inte heller funkar, men där är meddelandet lite annorlunda men det tror jag beror på att det är xp i den burken för där står det att Windows Live Messenger har stöt på ett problem och måste avslutas och så kan man skicka en felrapport till microsoft och jag tror det är samma problem i båda burkarna, så det är nog i själva msn programmet som felet ligger i eller har ni något annat tips än det jag fick ovan för det funka inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Har även en dator med xp som inte heller funkar, men där är meddelandet lite annorlunda men det tror jag beror på att det är xp i den burken för där står det att Windows Live Messenger har stöt på ett problem och måste avslutas och så kan man skicka en felrapport till microsoft och jag tror det är samma problem i båda burkarna, så det är nog i själva msn programmet som felet ligger i eller har ni något annat tips än det jag fick ovan för det funka inte. Prova avinstallera HELA live paketet Kör ZapMessenger http://messengergeek.spaces.live.com/blog/...!1118.entry och återinstallera .. Hittade detta i den senaste tråden om messengerproblem. Inte direkt ditt problem, men ändå. prova med att rensa alla tempfiler i samband med detta, Kontrollpanelen/System o underhåll/Frigör diskutrymme/Filer från alla användare/Markera Tempfiler Starta om och installera Windows live paketet, hämta hem filen, spara den och kör den som admin. Testa, hoppas att det hjälper. Annars kan det tänkas ha ngt med ditt virusprogram att göra, ngt blockerar dig uppenbarligen. Prova detta. Om det inte hjälper, posta delar av din tråd under "Windows Live program o tjänster, med felkoderna du får! Är ej expert! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 (edited) Prova avinstallera HELA live paketetKör ZapMessenger http://messengergeek.spaces.live.com/blog/...!1118.entry och återinstallera .. Hittade detta i den senaste tråden om messengerproblem. Inte direkt ditt problem, men ändå. prova med att rensa alla tempfiler i samband med detta, Kontrollpanelen/System o underhåll/Frigör diskutrymme/Filer från alla användare/Markera Tempfiler Starta om och installera Windows live paketet, hämta hem filen, spara den och kör den som admin. Testa, hoppas att det hjälper. Annars kan det tänkas ha ngt med ditt virusprogram att göra, ngt blockerar dig uppenbarligen. Prova detta. Om det inte hjälper, posta delar av din tråd under "Windows Live program o tjänster, med felkoderna du får! Är ej expert! Mvh Mats H Tilläggsfrågor, om ovastående inte fungerar! Vista, vilken SP? Vilken Microsoft.NET version? Vad kör du för Antivirus/Brandmur? Mvh Mats H Edited September 20, 2009 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts