Gå till innehåll

Windows 7 Recovery Disc


e-son

Recommended Posts

Microsoft har tydligen dammat av det gamla verktyget för att skapa recovery-CD, som man av någon anledning avaktiverade efter Vista SP1 beta. Det går nu alldeles utmärkt att själv skapa en enkel recovery-CD för Windows 7... både x86 och x64! Något att tänka på för alla som kommer att köpa OEM-versioner av operativsystemet, med där till hörande fullständigt hopplösa märkes-recovery. Detta förutsatt att OEM-företagen låter verktyget vara kvar alltså... men det återstår att se.

Skriv recdisc i startmenyns sökfält och tryck [Enter]! Stoppa i en tom CD och kicka igång programmet... genialt enkelt! :)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv recdisc i startmenyns sökfält och tryck [Enter]!

Tack för tipset!

Jag har ett Word-dokument med samlade tips och la nu till detta. Körde stavningskontrollen, ordlistans språk: Engelska (USA). Otroligt men sant, recdisc fanns inte i ordlistan. Använder Microsofts Office 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett Word-dokument med samlade tips och la nu till detta. Körde stavningskontrollen, ordlistans språk: Engelska (USA). Otroligt men sant, recdisc fanns inte i ordlistan. Använder Microsofts Office 2007.

Nu har jag inte någon ingående kunskap om stavningskontrollen i Office, då jag anser all stavningskontroll tämligen värdelös och mest irriterande, men går det inte att lägga till egna ord i listan? ...om inte, så borde det verkligen göra det!

Edit:

"recdisc" är ju en förkortning av recovery disc... kan möjligen förklara varför det inte finns med?

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...