HKA Postad September 21, 2009 Dela Postad September 21, 2009 Hej, Jag har en nätverksskrivare USB-kopplad till en server. För att datorerna i nätverket ska kunna använda skrivaren behöver de få åtkomst till servern. Därför har jag sparat inloggningsuppgifter till servern genom att göra följande på datorerna: Kontrollpanelen->Användarkonton->Hantera nätverkslösenord->Lägg till->(lägger till inloggningsinformation till servern) Det fungerar bra på de datorer som har Vista Business, men det fungerar inte på datorer som har Vista Home. När jag ska lägga till ett nätverkslösenord i Vista Home kan jag inte inte välja "Inloggningsinformation för Windows" under Inloggningsinformationstyp. Jag kan bara välja "Inloggningsinformation för en webbplats eller program". Vet någon hur jag kan komma runt detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Venoms Postad Februari 27, 2010 Dela Postad Februari 27, 2010 Fungerar det inte om du skapar en "grupp" på servern som alla har rättighet till skrivaren, och i den gruppen så finns naturligtvis alla användare, oavsett op? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.