Gå till innehåll

mapp med namnet images på skrivbordet


Stim

Recommended Posts

Kan vara en följd av flera saker...

Kopplar du upp digitalkamera eller mobiltelefon mot datorn? Du kanske använder ett program till just kamera eller telefon som är inställt på att just tillfälligt lagra filer/bilder på skrivbordet...?

Har själv varit med om ovanstående men har också råkat ut för detta symtomet när jag aktiverade Bluetooth på en bärbar dator. Även om jag inte aktivt använde bluetooth så "vaknade" den varje gång någon aktiverade bluetooth på en telefon i närheten. För min del så fick jag en mapp under C som inte skulle vara där....

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har råkat ut för ungefär detsamma här fast gällde då på XP Pro och i de fallet mestadels ikoner och filer som fanns tidigare på skrivbordet.

Har för mig jag själv blev av med problemet genom att utföra en identisk städning i alla skrivbordsmappar via utforskaren både på aktuell användare som delat. Lät också köra igenom datorn med Ccleaner så catcharna blev upprensade där det gick plus en registerstädning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning vad som orsakar det, har inte hänt så ofta att det poppar upp och man klarar sig kanske, men vore intressant att veta vad orsakar det. Jag gör inget speciellt, sist har jag för mig att jag hade vlc samt satt och slösurfade med IE lite.

Ccleaner kör jag nästan varje dag. Digitalkamera kopplar jag ibland men skall vad jag vet inte ha något med nån mapp med images att göra, att en sån mapp ska poppa upp på skrivbordet.

Nej, jag är helt förvirrad kring det här och har inte den blekaste aning vad som orsakar det. Kanske inte Vista relaterat ens och kanske har med något program att göra (även om jag tvivlar på det och tycker att jag "känner" mina program ganska väl, vad de gör inte gör osv.).

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...