Gå till innehåll

Reflektion över idiotiska standardinställningar.


e-son

Recommended Posts

Efter att ha installerat ett antal burkar med W7 slår det mig att Microsoft har lyckats få till ännu en standardinställning, nästan lika idiotisk som den klassiska och beståeende hjärnblödningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper".

Nu kan jag det här, men i början uppstod en viss förvirring med att hitta mappen "Hämtade filer". Vad är det för ett ljushuvud som har kommit på att just den mappen inte skall visas på startmenyn "by default"? Jag menar... hur många "normalanvändare" kastar sig in i startmenyns egenskaper för att anpassa densamma, det första dom gör med nya datorn? Vet dom överhuvudtaget hur man gör? En av dom stående frågorna, när W7 släpps, kommer utan tvekan att bli... "Var hamnar det man laddar ner?"

post-1936-1253610003_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha installerat ett antal burkar med W7 slår det mig att Microsoft har lyckats få till ännu en standardinställning, nästan lika idiotisk som den klassiska och beståeende hjärnblödningen "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper".

Nu kan jag det här, men i början uppstod en viss förvirring med att hitta mappen "Hämtade filer". Vad är det för ett ljushuvud som har kommit på att just den mappen inte skall visas på startmenyn "by default"? Jag menar... hur många "normalanvändare" kastar sig in i startmenyns egenskaper för att anpassa densamma, det första dom gör med nya datorn? Vet dom överhuvudtaget hur man gör? En av dom stående frågorna, när W7 släpps, kommer utan tvekan att bli... "Var hamnar det man laddar ner?"

post-1936-1253610003_thumb.png

Instämmer o tackar för infon!

Det är väl bland det första man ska ha fram efter att ha laddat ner nya program etc.

Och sen att inte hitta den! Jo jo!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Instämmer till fullo, får ibland högerkicka egenskaper i start och välja klassisk meny och sen byta tillbaka när jag hittat det jag ville,har även fått leta efter nedladdat och jag kör vista basic.

Laddade ner MS Office 2007 på prov åt en pensionär idag, hans Office 2000 gick inte att få igång, på Windows 7 Home Edition plattform. Nerladdningen på 480 MByte var efter hämtning försvunnen - den fanns inte i "Hämtade filer" heller. Otroligt frustrerande. Vi fick ge upp då tiden tog slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...