Gå till innehåll

Misslyckad installation av Vista.


PatHur

Recommended Posts

Jag har köpt mig en ny dator och skulle installera Vista Home Premium som totalt misslyckades. Installationen hängde sig vid uppdateringsdelen (fick stå på över natten utan resultat) varpå jag stängde av datorn. Startade sedan om DVD:n, gick in på reparation och körde det och allt verkade gå som det skulle.

När jag nu startar datorn dyker felmeddelande upp om att installationen inte slutförts....

Jag har provat att starta från DVD:n och reparation men får då till svar att inga fel hittats.

Vad ska jag göra???? Om inte annat så vill jag ha bort den misslyckade vistan från hårddisken.

Oerhört tacksam för svar och hjälp med detta problem!!

Tack på förhand.

Mvh. PatHur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt mig en ny dator och skulle installera Vista Home Premium som totalt misslyckades. Installationen hängde sig vid uppdateringsdelen (fick stå på över natten utan resultat) varpå jag stängde av datorn. Startade sedan om DVD:n, gick in på reparation och körde det och allt verkade gå som det skulle.

När jag nu startar datorn dyker felmeddelande upp om att installationen inte slutförts....

Jag har provat att starta från DVD:n och reparation men får då till svar att inga fel hittats.

Vad ska jag göra???? Om inte annat så vill jag ha bort den misslyckade vistan från hårddisken.

Oerhört tacksam för svar och hjälp med detta problem!!

Tack på förhand.

Mvh. PatHur

Hej var nog lite snabb med att svara här, gå för Lasseskas lösning!

Sorry!

Proceduren kan ju vara till hjälp senare!

Hej!

Detta hände mig och andra med F-Secure Internet Security tidigare.

Uppdateringar som fastnade i en loop.

Prova detta, kan ju tänkas hjälpa.

Steg 1. Ställ in datorn för en så kallad Clean Boot.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Selektiv start.

4. Bocka ur följande alternativ: Läs in autostartobjekt.

5. Klicka på Fliken: Tjänster

6. Bocka i följande alternativ: Dölj Alla Microsoft Tjänster.

7. Klicka på Inaktivera alla.

8. Klicka nu på Verkställ och OK.

9. Välj sedan att starta om datorn och följ steg 2.

Steg 2. Sök efter och installera uppdateringar.

Gå till Startmenyn och skriv Windows Update i rutan "Påbörja sökning". Tryck sedan på Enter.

Klicka på Sök efter uppdateringar i det övre vänstra hörnet.

Installera de hittade uppdateringarna.

Starta om datorn.

Upprepa detta steg tills du inte längre hittar några nya uppdateringar att installera. Gå då vidare till Steg 3.

Notera: Gå vidare till steg 3 oavsett om du kan installera uppdateringarna eller ej.

Steg 3. Återställ datorn till Normal Start.

1. Klicka på Start och skriv in MSCONFIG i fältet Påbörja sökning och klicka på Enter

2. Klicka på Första fliken.

3. Klicka sen på Normal start.

4. Klicka nu på Verkställ och OK.

En helt ofarlig procedur.

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Ja det är nog bara att installera om.

När du kommer fram till Var du ska installera, välj avancerat, markera och ta bort den gamla partitionen och tryck på nästa.

Där kan du dessutom göra flera partitioner om du önskar. (det skulle jag ha gjort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...