Gå till innehåll

D partionen ÖKAR snabbt!


Mats H

Recommended Posts

D partionen, den som är förinstallerad från HP, har snabbt börjat att öka, nu återstår endast ,097 GB, el 13%.

1-2% per dag har den börjat krympa! Om det fortsätter i den här takten, kommer den att vara full innan jag hinner få in Windows 7!

Vad kan man göra?

post-10900-1253983142_thumb.jpg

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D partionen, den som är förinstallerad från HP, har snabbt börjat att krympa, nu återstår endast ,097 GB, el 13%.

1-2% per dag har den börjat krympa! Om det fortsätter i den här takten, kommer den att vara full innan jag hinner få in Windows 7!

Vad kan man göra?

post-10900-1253983142_thumb.jpg

Mvh

Mats H

Vad har du på den disken? Gå igenom o rensa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-partitionen verkar vara den partition som innehåller imagen av systemet från fabrik, dvs den image som datorn återställs till om du väljer att göra en total systemåterställning till hur den såg uy då du fick den. Diskutrymmet bör eftersom innehållet är statiskt inte minska såtillvida du inte har något som lagrar filer, alternativt har installerat program där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-partitionen verkar vara den partition som innehåller imagen av systemet från fabrik, dvs den image som datorn återställs till om du väljer att göra en total systemåterställning till hur den såg uy då du fick den. Diskutrymmet bör eftersom innehållet är statiskt inte minska såtillvida du inte har något som lagrar filer, alternativt har installerat program där?

Ursäkta min mindre ordblindhet! Skrev krympa, när jag menar ÖKA! Sorry!

Hej, jo helt riktigt, Factory image, men vad jag noterar att den sakta med säkert växer, programuppdateringar, ger ju ofta återställningspunkter etc!

Lite skrämmande då!

Men är det möjligt att utöka partitionen, då utrymme finns på den fysiska enheten, ca 150Gb fritt!

I övrigt är D: partionen låst, kan inte se innehållet.

Skyddat från HP, antar jag!

Eller??

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!

Ska följa upp och åtgärda!

Behöver ju bara klara mig fram till månadskiftet okt-nov!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...