Gå till innehåll

Klarar sig Windows 7 på 21Gb partition?


Xophile

Recommended Posts

De officiella kraven är 16Gb och jag har en C:\ partition med 21Gb utrymme totalt.

Klarar sig W7 på det?

Jag kommer att lägga swapfil och mina dokument på en annan partition. Stänger dessutom av systemåterställning och kör inga jättestora program.

Vad säger expertpanelen?

Stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Win7x64-installation använder 15,6 GB nu och har funnits sen vi fick "tack-licensen". I stort sett inga program installerade på systempartitionen men ett användarkonto som tar runt 1,3 GB. Ingen restore eller liknande igång. Och jag bytte språk från engelska till svenska, borde väl ge några MB i "straff".

Jag var lite morgontrött och skrev fel siffror förut. :)

Jag skulle vilja säga att det går. Program kan ju alltid installeras på den partitionen med ledigt utrymme.

Redigerad av danielk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
De officiella kraven är 16Gb och jag har en C:\ partition med 21Gb utrymme totalt.

Klarar sig W7 på det?

Jag kommer att lägga swapfil och mina dokument på en annan partition. Stänger dessutom av systemåterställning och kör inga jättestora program.

Vad säger expertpanelen?

Stort tack!

Du nämner inte om du ska köra x32 eller x64 bitars, x64 tar mer plats på disken.

Min x64 C: partition är 40 GB varav windows tar 18 GB utan några program installerade.

Lagom partition är ca 40 -50 GB med tanke på kommande uppdateringar.

Redigerad av Lasseska
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...