Gå till innehåll

Firefox felkod 0x100b6f89


__087

Recommended Posts

Hej, när jag stänger firefox efter användning får jag upp denna felkod. vad beror detta på och hur löser jag det?

Skickar även med en bild

finns de någon kunnig här på forumet som kan hjälpa mig lösa detta irriterande meddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så lätt att veta varför programmet kraschar. Det kan t ex bero på något tillägg du har installerat.

Om du i Start-menyn letar upp Firefox så finns det ett val om att starta Firefox i felsäkert läge. Välj det och Firefox startar upp med alla tillägg inaktiverade. Avsluta Firefox och kolla om du fortfarande får felmeddelandet.

Om meddelandet inte kommer så får du inaktivera några tillägg i taget tills du kommer på vilket tillägg det är som orsakar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så lätt att veta varför programmet kraschar. Det kan t ex bero på något tillägg du har installerat.

Om du i Start-menyn letar upp Firefox så finns det ett val om att starta Firefox i felsäkert läge. Välj det och Firefox startar upp med alla tillägg inaktiverade. Avsluta Firefox och kolla om du fortfarande får felmeddelandet.

Om meddelandet inte kommer så får du inaktivera några tillägg i taget tills du kommer på vilket tillägg det är som orsakar problemet.

Nej, förstår att de är svårt men någonstans måste man börja. Jag har nu prövat felsäkert läge och jag får fortfarande fram detta meddelande när jag stänger :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att skapa en ny profil och se om problemet gäller då också.

Start - Kör

skriv in:

firefox -p

och tryck på Ok.

Det kommer då upp en liten ruta där du väljer att skapa en ny profil.

I den nya profilen är alla inställningar mm som standard så då kan man se om det beror på någon inställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att skapa en ny profil och se om problemet gäller då också.

Start - Kör

skriv in:

firefox -p

och tryck på Ok.

Det kommer då upp en liten ruta där du väljer att skapa en ny profil.

I den nya profilen är alla inställningar mm som standard så då kan man se om det beror på någon inställning.

Då står de att firefox inte är ett internt eller externt kommando :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du lägga till sökvägen till Firefox så att det blir t ex

C:\Program\Mozilla Firefox\firefox -p

om då Firefox finns i mappen C:\Program\Mozilla Firefox.

Firefox ska inte heller vara igång när du skriver ovanstående och det måste vara ett mellanrum mellan fox och -p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du lägga till sökvägen till Firefox så att det blir t ex

C:\Program\Mozilla Firefox\firefox -p

om då Firefox finns i mappen C:\Program\Mozilla Firefox.

Firefox ska inte heller vara igång när du skriver ovanstående och det måste vara ett mellanrum mellan fox och -p.

de står fortfarande samma sak, går de att skapa ny profil på annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att det funkade till slut i alla fall :)

Då beror det inte på inställningar så då rekommenderar jag en ominstallation av Firefox.

aa ok, då kommer mina favoriter att försvinna. Någon som vet vart firefox sparar sina favoriter någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels så borde inte bokmärkena försvinna eftersom profilen ska vara kvar även om man avinstallerar (möjligen att man får välja om profilen ska tas bort eller inte) och dels så gör du lämpligen en säkerhetskopia av profilen med t ex MozBackup http://mozbackup.jasnapaka.com/ så kan du läsa tillbaka alla inställningar, bokmärken, tillägg etc om de skulle råka försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels så borde inte bokmärkena försvinna eftersom profilen ska vara kvar även om man avinstallerar (möjligen att man får välja om profilen ska tas bort eller inte) och dels så gör du lämpligen en säkerhetskopia av profilen med t ex MozBackup http://mozbackup.jasnapaka.com/ så kan du läsa tillbaka alla inställningar, bokmärken, tillägg etc om de skulle råka försvinna.

Hej, jag hitta vart man kunde exportera och sedan inportera dom. Ominstallationen är gjort och allting verkar fungera igen, tack så mycket Cecilia :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...