__087 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Hej, när jag stänger firefox efter användning får jag upp denna felkod. vad beror detta på och hur löser jag det? Skickar även med en bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Hej, när jag stänger firefox efter användning får jag upp denna felkod. vad beror detta på och hur löser jag det?Skickar även med en bild finns de någon kunnig här på forumet som kan hjälpa mig lösa detta irriterande meddelande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Inte så lätt att veta varför programmet kraschar. Det kan t ex bero på något tillägg du har installerat. Om du i Start-menyn letar upp Firefox så finns det ett val om att starta Firefox i felsäkert läge. Välj det och Firefox startar upp med alla tillägg inaktiverade. Avsluta Firefox och kolla om du fortfarande får felmeddelandet. Om meddelandet inte kommer så får du inaktivera några tillägg i taget tills du kommer på vilket tillägg det är som orsakar problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Inte så lätt att veta varför programmet kraschar. Det kan t ex bero på något tillägg du har installerat.Om du i Start-menyn letar upp Firefox så finns det ett val om att starta Firefox i felsäkert läge. Välj det och Firefox startar upp med alla tillägg inaktiverade. Avsluta Firefox och kolla om du fortfarande får felmeddelandet. Om meddelandet inte kommer så får du inaktivera några tillägg i taget tills du kommer på vilket tillägg det är som orsakar problemet. Nej, förstår att de är svårt men någonstans måste man börja. Jag har nu prövat felsäkert läge och jag får fortfarande fram detta meddelande när jag stänger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Pröva med att skapa en ny profil och se om problemet gäller då också. Start - Kör skriv in: firefox -p och tryck på Ok. Det kommer då upp en liten ruta där du väljer att skapa en ny profil. I den nya profilen är alla inställningar mm som standard så då kan man se om det beror på någon inställning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Pröva med att skapa en ny profil och se om problemet gäller då också.Start - Kör skriv in: firefox -p och tryck på Ok. Det kommer då upp en liten ruta där du väljer att skapa en ny profil. I den nya profilen är alla inställningar mm som standard så då kan man se om det beror på någon inställning. Då står de att firefox inte är ett internt eller externt kommando Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Då får du lägga till sökvägen till Firefox så att det blir t ex C:\Program\Mozilla Firefox\firefox -p om då Firefox finns i mappen C:\Program\Mozilla Firefox. Firefox ska inte heller vara igång när du skriver ovanstående och det måste vara ett mellanrum mellan fox och -p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Då får du lägga till sökvägen till Firefox så att det blir t exC:\Program\Mozilla Firefox\firefox -p om då Firefox finns i mappen C:\Program\Mozilla Firefox. Firefox ska inte heller vara igång när du skriver ovanstående och det måste vara ett mellanrum mellan fox och -p. de står fortfarande samma sak, går de att skapa ny profil på annat sätt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 I vilken mapp (sökväg) finns Firefox.exe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 I vilken mapp (sökväg) finns Firefox.exe? C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe skrev såhär i prompten: C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe -p (prövade både med och utan filändelsen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Starta Kommandotolken (Start - Program - Tillbehör) och skriv cd \Program\Mozilla Firefox dir /w Ser du då firefox i listan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Starta Kommandotolken (Start - Program - Tillbehör) och skrivcd \Program\Mozilla Firefox dir /w Ser du då firefox i listan? aa, med dir så listar den ju allt innehåll i mappen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Vad händer då om du sedan skriver firefox i Kommandotolken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Vad händer då om du sedan skriverfirefox i Kommandotolken? skriver jag firefox i prompten så startar den upp firefox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 och om du då skriver: firefox -p ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 och om du då skriver:firefox -p ? funkar inte, kolla bifogad bild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Men nu är du ju inte i firefox-mappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 (edited) Men nu är du ju inte i firefox-mappen. sådär, nu lyckades jag skapa en ny profil. Dock kvarstår problemet Edited October 1, 2009 by __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Trevligt att det funkade till slut i alla fall Då beror det inte på inställningar så då rekommenderar jag en ominstallation av Firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Trevligt att det funkade till slut i alla fall Då beror det inte på inställningar så då rekommenderar jag en ominstallation av Firefox. aa ok, då kommer mina favoriter att försvinna. Någon som vet vart firefox sparar sina favoriter någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Dels så borde inte bokmärkena försvinna eftersom profilen ska vara kvar även om man avinstallerar (möjligen att man får välja om profilen ska tas bort eller inte) och dels så gör du lämpligen en säkerhetskopia av profilen med t ex MozBackup http://mozbackup.jasnapaka.com/ så kan du läsa tillbaka alla inställningar, bokmärken, tillägg etc om de skulle råka försvinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Dels så borde inte bokmärkena försvinna eftersom profilen ska vara kvar även om man avinstallerar (möjligen att man får välja om profilen ska tas bort eller inte) och dels så gör du lämpligen en säkerhetskopia av profilen med t ex MozBackup http://mozbackup.jasnapaka.com/ så kan du läsa tillbaka alla inställningar, bokmärken, tillägg etc om de skulle råka försvinna. Hej, jag hitta vart man kunde exportera och sedan inportera dom. Ominstallationen är gjort och allting verkar fungera igen, tack så mycket Cecilia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Det var kul att Firefox fungerar igen, även om det tog några steg för att komma tid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted October 1, 2009 Author Share Posted October 1, 2009 Det var kul att Firefox fungerar igen, även om det tog några steg för att komma tid hehe, men vad vore livet utan problem och hur kul vore de att felsöka ifall allt fungerade direkt, krångel is the shit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts