Gå till innehåll

Fönster alternativt mapphantering


edtbirh

Recommended Posts

Hej därute.

Jag, som gammal UNIX-användare, irriterar mig på en sak och undrar om det finns någon bra lösning på detta.

Om jag har två st ordbehandlarsidor uppe och vill klippa och klistra mellan dessa så måste jag alltid klicka i det ena eller andra fönstret för att göra det aktivt.

Jag vill bara kunna flytta muspekaren för att göra fönstret aktivt. Finns den funktionen i Windows?

//Birgitta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Windows 7 trycker du på Superknappen och söker på "change how mouse works" och sen enter så får du upp inställningar för detta.

1) Han skriver i XP-delen av forumet...

2) Nej det finns mig veterligen inte inbyggt. Sök så kanske det finns tredjeparts-program

3) Tack (ändå) för svaret! Perfekt för mig som kör W7!

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej därute.

Jag, som gammal UNIX-användare, irriterar mig på en sak och undrar om det finns någon bra lösning på detta.

Om jag har två st ordbehandlarsidor uppe och vill klippa och klistra mellan dessa så måste jag alltid klicka i det ena eller andra fönstret för att göra det aktivt.

Jag vill bara kunna flytta muspekaren för att göra fönstret aktivt. Finns den funktionen i Windows?

//Birgitta

Jag hade något sådant när jag körde XP, nu är det ju ett tag sedan så svårt att komma ihåg men det kan ha varit en inställning i Tweak UI:

http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloa...ppowertoys.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...