Gå till innehåll

Fråga kring MSDN licenser


kinget

Recommended Posts

Hej!

När jag pluggade på högskolan hade jag tillgång till diverse applikationer, därbland XP Pro, Vista Business, Vista Enterprise och u augusti Windows 7 Pro.

Så fort Windows 7 blev tillgängligt drog jag ner licenser till både x86 och x64.

Mitt konto på msdn tog slut 31a augusti.

Jag har använt min x64 licens en gång.

men när jag nu vill använda den igen på annan dator så vägrar microsoft godkänna nyckeln.

Innan har Vista licenser godtagits utan problem!

Kan någon förklara för mig varför?

Såvitt jag vet så stod det inget i rubriken om att licensen endast räckte åt EN gång (förutom på XP)

Jag har försökt ta kontakt med personen som administrerar msdnsidan åt JTH, men han verkar inte bry sig då jag skriver från en extern adress och inte den som mitt högskolekonto en gång var knuten till.

HJÄLP!

Redigerad av kinget
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje utgåva av Windows 7 har du rätt att "requesta" upp till 10 nycklar. Varje nyckel går att aktivera en dator med. Dvs den nyckel du tog ut innan abonnemanget gick ut fungerar enbart på den dator du först aktiverade den med.

Så hade du varit taktisk skulle du hämtat ut flera nycklar innan ditt abonnemang gick ut ifall du tänkt använda det på mer än en dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För varje utgåva av Windows 7 har du rätt att "requesta" upp till 10 nycklar. Varje nyckel går att aktivera en dator med. Dvs den nyckel du tog ut innan abonnemanget gick ut fungerar enbart på den dator du först aktiverade den med.

Så hade du varit taktisk skulle du hämtat ut flera nycklar innan ditt abonnemang gick ut ifall du tänkt använda det på mer än en dator...

Kan inte stämma, då mina Vista licenser har fungerat typ 15-20 ggr att registrera.

Notera att det är samma nyckel som skrivits in varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan visst stämma, mina technet licenser för win 7 funkar som så att jag kan begära 10 nycklar, 1 nyckel kan jag använda till en dator hur många gånger jag vill men kan inte byta till en annan.

Så den licens du fixade gällde troligen bara för en dator,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...